W październiku stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 19,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Najmocniej, o 70-80 proc., wzrosły wpływy reklamowe RMF Classic i Eski Rock.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w październiku RMF Classic (Grupa RMF) cennikowo zarobiła z reklam 81,6 proc. więcej niż przed rokiem, a Eska Rock (Grupa Radiowa Time) - 69,8 proc. więcej. Wpływy reklamowe Jedynki (Polskie Radio) wzrosły w skali roku o 39,4 proc., a Radia ZET (Eurozet) - o 29,7 proc.
>>> RMF FM i Radio ZET tracą słuchaczy, rekord Radia Maryja
O prawie jedną piątą więcej niż rok wcześniej zarobiły na reklamach Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) i Eska Warszawa (Grupa Radiowa Time) - dokładnie o 19,6 i 18 proc. Wpływy reklamowe Tok FM (Agora) wzrosły o 14,3 proc., a Trójki (Polskie Radio) - o 10,5 proc. Natomiast liderujące i pod względem słuchalności, i przychodów reklamowych RMF FM (Grupa RMF) zarobiło z reklam 7,2 proc. więcej niż rok wcześniej, a Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time) - 6,5 proc. więcej.
>>> Spektakularny wzrost radia Złote Przeboje, tracą rozgłośnie regionalne