Prasa2014-12-19
1

190 nowych pism, a 99 zamkniętych w USA w 2014 r.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy na amerykańskim rynku prasowym powstało 190 nowych pism, 99 innych zakończyło działalność. W porównaniu z 2013 r. przybyło i tych pierwszych, i tych drugich.

Dane dotyczące dynamiki rynku prasowego w USA podał serwis MediaFinder, jedna z największych internetowych baz danych o amerykańskich wydawnictwach.

Według zestawienia w 2014 r. do sprzedaży trafiło 190 nowych tytułów prasowych, o 5 więcej w porównaniu z rokiem 2013. Jednocześnie jednak z rynku zniknęło 99 pism - rok wcześniej było ich tylko 56. Najwięcej nowych tytułów powstało w segmencie pism regionalnych (23), zdrowia (8), kulinariów oraz domu i wyposażenia wnętrz (po 6 tytułów). Z kolei najwięcej zamknięć funkcjonujących już magazynów zanotowano w kategorii motoryzacyjnej.

- W 2014 r. pojawiło się co prawda nieco więcej tytułów niż w roku ubiegłym, ale zanotowaliśmy także więcej zlikwidowanych pism niż w poprzednich 12 miesiącach. To oznacza tendencję, która może niepokoić - skomentowała wyniki zestawienia Trish Hagood, szefowa MediaFindera.

W kategorii prasy biznesowej powstało 47 nowych tytułów, ponad dwukrotnie więcej niż w roku 2013, gdy wprowadzono ich 20. Większa była jednak także liczba likwidacji - w 2014 r. zakończono wydawanie 27 gazet i magazynów, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 14.

Autor:ps

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas