Reklama2014-08-26
6

195 tys. zł kary dla Vision Express za reklamy promocji „3 w 1”

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł, że spot telewizyjny reklamujący promocję „3 w 1” w salonach Vision Express wprowadzał klientów w błąd. Nałożył na to karę wynoszącą 194,9 tys. zł.

Spot wspierający promocję „3 w 1” był emitowany od lipca do listopada ub.r. (obejrzyj go i przeczytaj więcej). W reklamie padało stwierdzenie, że „teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary”.

Zdaniem UOKiK-u przeciętny konsument mógł dojść do wniosku, że kupując jedną parę okularów korekcyjnych, dwie kolejne otrzyma gratis. Tymczasem w ramach promocji przyznawana była jedynie zniżka na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów.

UOKiK orzekł, że reklama wprowadzała klientów w błąd i nałożył na Vision Express karę wynoszącą 194 888 zł. Decyzja nie jest ostateczna, a firma odwołała się już do sądu.

W ub.r. UOKiK nałożył na Vision Express ponad 360 tys. zł grzywny za niedozwolone postanowienia w regulaminie e-sklepu firmy (więcej na ten temat).

Autor:tw

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas