Telewizja2017-02-27
10

2,1 mln abonentów platformy nc+ w 2016 roku. Przychody wzrosły o 2 proc.

Na koniec 2016 roku platforma nc+ miała 2,12 mln abonentów, czyli tyle samo ile było na koniec 2015 roku. Z kolei przychody zwiększyły się o 1,8 proc. do 492 mln euro.

Platforma nc+, kontrolowana przez ITI Neovision należący do Grupy Canal+, na koniec grudnia ub.r. miała 2,119 mln abonentów. Jest to taka sama liczba odbiorców, jak na koniec grudnia poprzedniego roku - wynika z danych opublikowanych przez koncern Vivendi, które opracował portal Wirtualnemedia.pl.

Cała Grupa Canal+ w 2016 roku miała 14,43 mln subskrybentów. Globalny rynek pod tym względem w porównaniu do 2015 roku zwiększył się o 3,19 mln abonentów.

Tak duży wzrost liczby klientów koncern zawdzięcza uruchomieniu sześciu nowych pakietów oraz zawarciu umów z Free i Orange, co przełożyło się na napływ 2,93 mln nowych abonentów.

Ponadto w zeszłym roku dynamicznie rozwijało się portfolio klientów Canal+ na rynkach zagranicznych - łącznie przybyło ich 752 tys. (z czego 692 tys. na rynku afrykańskim).

Z kolei w macierzystej Francji portfolio subskrybentów zmniejszyło się o 492 tys.
 

 

 

 

W 2016 roku platforma nc+ wypracowała 492 mln euro przychodów, co przy zastosowaniu sztywnego przelicznika kursowego, eliminującego efekty różnic kursowych, oznaczane jest jako wzrost o 2,2 proc. w porównaniu do wyników za poprzedni rok (500 mln na koniec grudnia 2015 r.).

Dla porównania, najdynamiczniej rozwijający się rynek afrykański, przyniósł Grupie 450 mln euro przychodu przy prawie 2,8 mln abonentów.

Przychody Grupy Canal+ wyniosły 5,253 mln euro, co przy zastosowaniu sztywnego przelicznika kursowego oznacza spadek o 4,2 proc. w porównaniu do 2015 roku.

 

Autor:mk

Więcej informacji:nc+, platforma nc+, Grupa Canal+

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas