Telewizja2015-06-02
10

2,5 mln widzów SuperHit Festiwalu. Polsat wygrał z konkurencją

Hey, fot. polsatHey, fot. polsat

Pierwszą edycję Polsat SuperHit Festiwalu oglądało średnio 2,54 mln widzów, o 80 tys. mniej niż zeszłoroczne TOPtrendy. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 14,1 mln zł.

SuperHit Festiwal na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 29 do 31 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 2,54 mln widzów, co przełożyło się na 21,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 21 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Widownia festiwalu rosła z dnia na dzień. Pierwszy dzień imprezy śledziło 2,41 mln osób, co przełożyło się  na 17,69 proc. udziału w grupie 4+.

Drugi dzień festiwalu, gdy w Operze Leśnej odbywały się koncert „Radiowy przebój roku” oraz recitale Zakopower i Bajmu, oglądało średnio 2,47 mln widzów przy udziale na poziomie 18,90 proc.

Z kolei największą popularnością cieszył się koncert „Sopocki hit kabaretowy. Prywatka w Operze Leśnej”. Transmisja występów kabaretowych w niedzielę zgromadziła 3,29 mln widzów i miała 27,82 proc. udziału.

Widownia poszczególnych dni festiwalu

Zobacz tabelę

SuperHit Festiwal miał o 80 tys. widzów mniej niż ubiegłoroczny festiwal TOPtrendy, który śledziło średnio 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,76  proc. i 24,36 proc. (więcej na ten temat).

Polsat w czasie transmisji z festiwalu był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 12,22 proc. zajęła TVP1, trzecia była stacja TVN (7,81 proc.), a czwarta - TVP2 (5,72 proc.). Polsat wygrał z konkurencją również w grupie komercyjnej. Na drugim miejscu uplasował się tutaj TVN, a dalsze miejsca zajęły: Jedynka i Dwójka.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji imprezy

Zobacz tabelę

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 14,13 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal TOPtrendy z reklam przyniósł 12,84 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Podczas SuperHit Festiwalu na scenie Opery Leśnej zaśpiewało ponad 50 wykonawców. Wręczono dwie nagrody Bursztynowego Słowika, które otrzymali Dawid Podsiadło i Beata Kozidrak.

Polsat SuperHitFestiwal zastąpił organizowany przez 11 lat Sopot TOPtrendy Festiwal, bo stacja uznała, że formuła imprezy powinna uwzględniać nie tylko artystów z największą sprzedażą płyt. Do kryteriów wyłaniania wykonawców dołączono zatem najczęściej grane utwory w radiu, płatną oraz bezpłatną dystrybucję muzyki w internecie oraz na urządzeniach mobilnych. Ponadto zrezygnowano z koncertu trendy, bo jego rolę przejęły obecnie programy typu talent-show (więcej na ten temat).

Autor:Patryk Pallus

Więcej informacji:SuperHit Festiwal, TOPtrendy

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas