Telewizja2014-09-03
2

20 minut dłużej przed telewizorem podczas tegorocznych wakacji. Hitem mundial

W wakacje na pozycję lidera oglądalności awansował Polsat, który wyprzedził TVP1. Wszystkie główne stacje zanotowały spadki udziałów w rynku względem analogicznego okresu ub.r. Natomiast średni czas oglądania telewizji wydłużył się o 20 minut.

Dane telemetryczne Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2014 roku statystyczny polski widz spędzał przed telewizorem 3 godziny i 50 minut dziennie. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. czas ten się wydłużył o 20 minut.

Zobacz tabelę


Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w tegoroczne wakacje zajął Polsat. Udział tego kanału względem analogicznego okresu ub.r. spadł o 8,76 proc. i wyniósł 10,83 proc. Pomimo tego stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Z kolei na drugą lokatę spadła TVP1, której udział zmniejszył się o 12,11 proc. do 10,52 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród kanałów z tzw. „wielkiej czwórki”.

Na podium znalazł się jeszcze TVN. Stacja ta zanotowała spadek o 0,67 proc. udziału do 10,40 proc.

Czwarta lokata należała do TVP2, której udział w okresie tegorocznych wakacji wyniósł 7,42 proc., po spadku o 8,17 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział wzrósł o 8,94 proc. do 4,02 proc. Oczko niżej znalazła się stacja TVP Info, notująca spadek o 1,09 proc. i wyniósł 3,64 proc. Zaś następna pozycja należała do TVN24 (3,44 proc. udziału; wzrost o 1,78 proc.).

W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV Puls (3,07 proc. udziału; w dół o 6,12 proc.), TV4 (2,59 proc. udziału; bez zmian) i Polsat 2 (1,99 proc. udziału; + 4,74 proc.).

Zobacz tabelę


W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała do Polsatu, którego udział w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia br. spadł o 6,97 proc. do poziomu 12,14 proc.

Na drugim miejscu znalazł się TVN z udziałem wynoszącym 10,96 proc., po spadku o 3,27 proc.

Trzecia pozycja należała do TVP1 (8,15 proc., spadek o 4,90 proc.), a na czwartej uplasowała się TVP2 - jej udział wzrósł o 0,57 proc. i wyniósł 7,11 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka stacja TVN7 z 3,62 proc. udziału (względem analogicznego okresu ub.r. jej wynik się nie zmienił).

Zobacz tabelę


W okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2014 roku największą widownię zgromadził finałowy mecz Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii, pokazany 13 lipca br. Obejrzało go aż 10,06 mln osób. Kolejne trzy miejsca w rankingu należały do innych meczów mundialu: dwóch półfinałów oraz pojedynku o trzecie miejsce.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 12 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, dwa - do Polsatu i jedno - do TVN.

Zobacz tabelę

W rankingu 20 topowych programów w grupie 16-49 najwięcej, bo dziesięć miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1.

Zobacz tabelę


Pierwsze miejsce wśród czołowych reklamodawców, którzy przeznaczyli największe wydatki reklamowe na telewizję, zajęła firma Aflofarm Farmacja Polska. W wakacje 2014 roku w reklamę telewizyjną zainwestowała ona 197 mln zł. W porównaniu do 2012 roku wynik ten zwiększył się o 34,41 proc.

Drugie miejsce należało do Procter & Gamble (94 mln zł; wzrost o 24,47 proc.), a na podium znalazł się jeszcze Schwarzkopf & Henkel (68 mln zł; do góry o 37,18 proc.). Wszystkie dane cennikowe, bez rabatów.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas