Biznes2011-01-13
0

2010: Biedronka zwiększyła sprzedaż o 19,5 proc. w PLN i o 29,1 proc. w euro

Przychody ze sprzedaży sieci dyskontowej Biedronka wzrosły w 2010 r. o 19,5% w ujęciu złotowym, zaś w przeliczeniu na euro sieć odnotowała wzrost o 29,1% r/r do 4.807 mln euro, podał w raporcie właściciel sieci, portugalska firma Jeronimo Martins.

Tym samym sprzedaż w sieci Biedronki stanowiła (w euro) 55,3% całkowitych przychodów grupy Jeronimo Martins w 2010 r. wobec 50,9% rok wcześniej, podano w raporcie.

"W Polsce Biedronka odnotowała wzrost sprzedaży o 29,1% (o 19,5% w PLN) w całym roku, osiągając 4,8 mld euro. Temu doskonałemu wynikowi pomógł dwucyfrowy wzrost w porównywalnych sklepach oraz otwarcie nowych placówek" - głosi raport o wynikach sprzedaży za 2010 r.

Sprzedaż w porównywalnych sklepach Biedronki w ub.r. wzrosła o 11,6% (i o 12,8% w samym IV kw.).

W 2010 r. powstało 197 nowych sklepów, zamknięto zaś 14 placówek. W sumie sieć liczyła na koniec ub.r. 1649 sklepów, co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 15,2%, podano także w raporcie.

Autor:masz / rr / isb / zr / ep / ert

Więcej informacji:Biedronka, Jeronimo Martins

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas