Kobieta2012-01-24
1

2011 rok: TLC liderem, traci TVN Style

Najpopularniejszym kanałem lifestylowym w 2011 roku zostało TLC, które zanotowało wzrost oglądalności niemal o 200 proc. i wyprzedziło stacje Grupy TVN i Polsatu. Sporo do góry w ub.r poszły też wyniki Domo+.

Udział TLC wyniósł w ub.r. 0,43 proc. po wzroście o 194,5 proc., największym w rankingu. Zapewniło to kobiecej stacji Discovery awans z miejsca piątego na pierwsze. W 2010 roku jeszcze do końca września stacja ta nadawała pod marką Discovery Travel & Living.

Na drugim miejscu utrzymał się kierowany do panów kanał TVN Turbo, którego udział poszedł do góry o 9,9 proc. do 0,42 proc.

Trzecia lokata przypadła kobiecej stacji TVN Style, która jako jedyna w czołówce zanotowała spadek. W 2011 roku jej udział w rynku wyniósł 0,37 proc., czyli o 3,6 proc. mniej niż w 2010 roku, co skutkowało tym, że kanał utracił pozycję lidera.

Za kanałami TVN znalazły się stacje Grupy Polsatu: męski Play miał 0,27 proc. udziału, a kobiecy Cafe - 0,26 proc. Oba 2011 rok zakończyły ze wzrostami, odpowiednio o 43,8 proc. i 47,1 proc.

Drugi największy wzrost w zestawieniu odnotował kanał Domo+. Jego udział poszedł do góry o 120 proc. do 0,04 proc.

Z kolei najwięcej w rankingu stracił plasujący się na ostatnim miejscu kanał Fashion - jego udział zmalał o 36,8 proc. o wyniósł 0,01 proc.

Zobacz tabelę


W grupie 16-49, czyli najważniejszej dla reklamodawców, kolejność w pierwszej trójce była nieco inna. Liderem był kanał TVN Turbo (0,70 proc. udziału, wzrost o 9,6 proc.), na drugim miejscu znalazło się TLC (0,59 proc. udziału, wzrost o 231,5 proc., największy w zestawieniu), trzecią lokatę zajęło TVN Style (0,51 proc., spadek o 0,8 proc.).

Liderem spadku w tej grupie był kanał Club TV, plasujący się na miejscu ósmym. Jego udział zmalał o 31,5 proc.

Zobacz tabelę


Najwięcej pozycji wśród 10 topowych programów kanałów lifestylowych w ub.r. umieściła stacja TLC, ale na podium znalazły się tylko pozycje z anteny TVN Turbo. Najwięcej widzów (456 tys.) miał transmitowany przez tę stację mecz Pucharu Polski. 

Zobacz tabelę

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor:pp

Więcej informacji:TLC, TVN Style, kanał lifestylowy

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas