Internet2014-04-23
1

216,5 mln zł na reklamę kontekstową w 2013 roku

W 2013 roku wydatki na reklamy w sieciach kontekstowych wyniosły w Polsce 216,5 mln zł, o 4,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Agencje i domy mediowe w br. planują zwiększyć te budżety o kolejne 7,4 proc.

Według badania firmy Adkontekst w ub.r. wydatki na reklamę w sieciach kontekstowych stanowiły 25,3 proc. budżetów SEM, a w konsekwencji 8,9 proc. całego polskiego rynku reklamy internetowej, którego wartość IAB i PwC oszacowano na 2,43 mld zł (zobacz szczegóły).

Reklama kontekstowa jest wybierana przede wszystkim ze względu na szeroki zasięg i korzystną cenę.


Kolejny rok z rzędu najpopularniejszą formą reklamy kontekstowej pozostaje graficzna reklama statyczna, wykorzystywana przez 83,3 proc. ankietowanych agencji i domów mediowych.


Najważniejszymi celami kampanii kontekstowych są cele efektywnościowe i zasięgowe - wskazało je, odpowiednio, 63,9 i 61,1 proc. pytanych podmiotów. Cele wizerunkowe wymieniło 55,6 proc.

Aż 83,3 proc. agencji i domów mediowych zamierza korzystać w br. z retargetingu spersonalizowanego, a 63,9 proc. - z systemów RTB.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI pod koniec marca br. roku wśród 54 specjalistów z agencji interaktywnych i domów mediowych realizujących kampanie w sieciach kontekstowych.

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas