Do tegorocznego konkursu Mixx Awards organizowanego przez IAB Polska zostało zgłoszonych 226 kampanii reklamowych, ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej. W dziesiątej edycji konkursu zmieniono regulamin i poszerzono listę kategorii. Rozstrzygnięcie nastąpi na początku grudnia.
W komunikacie poinformowano, że w br. zniesione zostały ograniczenia - zgłaszane kampanie będą mogły być nagradzane przez jury w wielu kategoriach, a w każdej z nich przyznane zostaną trzy nagrody: złota, srebrna i brązowa.
Ujednolicono także standardy przyznawania ocen w kategoriach Best in Show, Agencja Roku i Dom Mediowy Roku – w dużej mierze będą one bazować na sumie punktów uzyskanych za wyróżnienia w pozostałych kategoriach.
Bieżąca edycja Mixx Awards organizowanego przez IAB Polska jest dziesiątą. W tym roku zanotowano rekordową liczbę 226 zgłoszeń kampanii, które będą oceniane przez jury.
Zgłoszeń dokonywać mogli zarówno marketerzy, jak i agencje reklamowe, domy mediowe, portale, wydawcy oraz dostawcy technologii. Do wyboru mieli kilkanaście kategorii, z których osiem, m.in. „Kampania społecznościowa”, „Kampania z udziałem wpływowej postaci” czy „Kampania z wykorzystaniem nowych technologii” pojawiło się po raz pierwszy.
- Co piąta firma zgłaszająca swoją kampanię zrobiła to po raz pierwszy. Co bardziej istotne, konkursowymi debiutantami są głównie małe i średnie podmioty. Potwierdza to słuszność założeń, którymi kierowaliśmy się definiując na nowo ideę konkursu Mixx Awards. Kreatywność twórców oraz odwaga reklamodawców w wychodzeniu poza utarte schematy zasługują na większe uznanie jury niż wysokość budżetu kampanii - podkreśla Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
- Już wstępna lektura opisów zgłoszonych projektów daje nam pewność, że zaplanowana na 1 grudnia br. w warszawskich Złotych Tarasach gala konkursowa oraz towarzysząca jej konferencja dostarczą uczestnikom wielu emocji i inspiracji - zapowiada Schmidt.