Technologie2013-01-25
0

229 mln użytkowników Opery Mini i Opery Mobile. Top 10 stron w Polsce w 2012 r.

229,2 miliona osób korzystało w grudniu 2012 r. z mobilnych przeglądarek firmy Opera Software, aby uzyskać dostęp do internetu z poziomu urządzeń mobilnych. Rekordowy wzrost zanotowała Opera Mini.

Z najnowszej edycji raportu 'State of the Mobile Web' firmy Opera Software wynika, że w porównaniu z grudniem 2011 roku liczba użytkowników przeglądarek Opera Mini i Opera Mobile wzrosła o ponad 30 proc. (ze 175,9 mln), a w porównaniu z listopadem roku 2012 o ponad 13 milionów (z 215,9 mln).

Sama Opera Mobile miała w grudniu ponad 21 milionów użytkowników (wobec ponad 20 mln w listopadzie), a Opera Mini - 207,8 miliona użytkowników (wobec 195,5 mln w listopadzie 2012 r. i 152,7 mln w grudniu 2011 r.).

Warto tutaj podkreślić, że w ubiegłym miesiącu Opera Mini zanotowała największy wzrost liczby użytkowników od czasu pojawienia się na rynku w 2006 roku i po raz pierwszy w swojej historii przekroczyła próg 200 milionów korzystających z niej osób.

Użytkownicy Opera Mini odwiedzili w grudniu 143,7 miliarda stron - o 39 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2011 (103,2 mld stron) oraz o 12,8 miliarda więcej niż miesiąc wcześniej (130,9 mld stron).

Z kolei objętość danych wygenerowanych dla operatorów komórkowych przez użytkowników Opera Mini zwiększyła się rok do roku o ponad 66 proc., z 1,7 miliarda MB do poziomu ponad 2,7 miliarda MB (330 mln więcej niż w listopadzie 2012 r.). Dane w Operze Mini są kompresowane o maksymalnie 90 proc. - gdyby nie to, użytkownicy przeglądarki obejrzeliby ponad 12 petabajtów danych.

W całym 2012 roku polscy użytkownicy Opery Mini odwiedzili o 16 proc. więcej stron niż w roku 2011, co przełożyło się na 45-proc. wzrost przesyłu danych. W grudniu 2011 roku na jednego użytkownika z naszego kraju przypadało 12 megabajtów przesłanych miesięcznie, podczas gdy w grudniu roku 2012 było to już 20 megabajtów.

Pozycję numer jeden w rankingu najpopularniejszych stron wśród polskich użytkowników Opery Mini utrzymało w minionym roku Google. Na drugie miejsce z trzeciego awansował Facebook, a na trzecie z siódmego - Onet. Czwartą i piątą pozycję zachowały YouTube i WP. Natomiast z pozycji wicelidera pod koniec pierwszej dziesiątki spadł portal społecznościowy NK.

Opera Software podaje także, że w skali globalnej blisko co trzeci (32 proc.) użytkownik firmowych przeglądarek mobilnych korzysta z nich za pośrednictwem smartfona.

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas