Reklama2013-05-09
1

28 mln zł na kampanię Raiffeisen Polbanku. mBank, BPH i Kasy Stefczyka podwoiły wydatki

W I kwartale br. banki cennikowo wydały na reklamę (bez internetu) 289 mln zł, 4,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki Raiffeisen Polbanku wyniosły 28,2 mln zł, ponad dwa razy więcej niż budżet Polbanku sprzed roku. Podobnie wzrosły inwestycje reklamowe mBanku, Banku BPH i Grupy Kasy Stefczyka.

288,9 mln zł to cennikowe wydatki w I kwartale br. na reklamy standardowych produktów bankowych: kont, lokat, kredytów i usług bankomatowych. W zestawieniu -  przygotowanym dla portalu Wirtualnemedia.pl przez Kantar Media - nie uwzględniono innych ofert bankowych, np. funduszy, ubezpieczeń i produktów strukturyzowanych, na których promocję są przeznaczane zdecydowanie mniejsze środki. Wydatki reklamowe całej branży ubezpieczeniowej wyniosły w I kwartale br. 85,7 mln zł, a biur maklerskich, funduszy inwestycyjnych i pozabankowych instytucji leasingowych i kredytowych - 46,3 mln zł.

>>> Lidl i Ferrero zwiekszyły wydatki reklamowe, Alfofarm, PTC i Orange w dół (Top 10)

Wśród banków najwięcej na reklamę przeznaczył Raiffeisen Polbank (którego właścicielem jest Raiffeisen Bank Polska). Pod koniec stycznia zaczęła się kampania reklamowa wprowadzająca na rynek ten bank, powstały z połączenia Raiffeisena i Polbanku, którego twarzą jest Justyna Kowalczyk (przeczytaj więcej i obejrzyj spot). Natomiast w pierwszej kampanii produktowej promowany był kredy gotówkowy. Budżet Raiffeisen Polbanku był o 128 proc. wyższy niż łączne wydatki Raiffeisena i Polbanku sprzed roku.

Od stycznia do marca br. mocno wzrosły też cennikowe wydatki reklamowe BRE Banku, Banku BPH i Grupy Kasy Stefczyka. BRE Bank przeznaczył na reklamę aż o 166 proc. więcej niż rok wcześniej. 99,5 proc. budżetu marketingowego banku przypada na mBank, w którego reklamach w ostatnim czasie występował mistrz buddyjski (przeczytaj więcej i zobacz to). Na początku czerwca ruszy nowa odsłona mBank, czemu będą towarzyszyć intensywne działania reklamowe (więcej na ten temat).

Cennikowe wydatki reklamowe Banku BHP wzrosły w skali roku o 113 proc. Od początku lutego do końca kwietnia bank prowadził loterię wspieraną reklamami (przeczytaj o tym więcej). Natomiast Grupa Kasy Stefczyka przeznaczyła na reklamy o 97 proc. więcej niż rok wcześniej (funkcjonują jeszcze spółki SKOK i Kasa Stefczyka, których wydatki reklamowe są dużo niższe).

ING Bank Śląski cennikowo wydał na reklamy 25 proc. więcej niż przed rokiem. Bank od marca promuje „superszybką” pożyczkę gotówkową (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


Mocno wzrósł też budżet reklamowy Getin Banku - w I kwartale br. wyniósł 17,6 mln zł, czyli 44 proc. więcej niż rok wcześniej. Bank na początku br. wprowadził nową identyfikację i zaczął promować konto oszczędnościowe Getin Up oraz kredyt gotówkowy (przeczytaj więcej).

Z drugiej strony o ponad jedną trzecią ograniczyły wydatki BZ WBK i Bank BGŻ, które w I kwartale ub.r. przeznaczyły na reklamę po nieco ponad 21 mln zł. Od stycznia do marca br. BZ WBK wydał 13,6 mln zł, czyli 35,4 proc. mniej niż przed rokiem. Bank z mocnym uderzeniem marketingowym ruszył dopiero na początku kwietnia - kampanią z udziałem Izy Kuny promującą konto osobiste (więcej o tym). Natomiast cennikowe wydatki Banku BGŻ wyniosły 13,7 mln zł, o 36 proc. mniej niż rok wcześniej. W kampaniach banku animowane wiewiórki nadal promują konto i kredyt gotówkowy (więcej na ten temat).

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas