Internet2014-02-26
3

290 tys. kary dla Deichmanna za regulamin sklepu internetowego

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę Deichmann-Obuwie prawie 290 tys. zł kary za zapisy w regulaminie jej sklepu internetowego dotyczący fotografii produktów i warunków reklamacji. Grzywny za fragment regulaminu swojego e-sklepu uniknął natomiast Avans.

W regulaminie sklepu internetowego Deichmann-Obuwie znalazło się zastrzeżenie, że właściciel nie ponosi odpowiedzialności za zgodność fotografii produktów na stronie z ich rzeczywistym wyglądem, oraz zapis, że zwrot produktu kupionego w sieci jest możliwy tylko wtedy, gdy „towar będzie kompletny, bez uszkodzeń oraz bez widocznych śladów użytkowania”.

Według UOKiK-u konsumenci mają prawo oczekiwać, że zamawiany produkt będzie zgodny z jego zdjęciem i opisem zamieszczonym w internecie. Natomiast już po dostarczeniu kupionego produktu, mogą go obejrzeć i sprawdzić w ramach tzw. zwykłego zarządu, czyli w tym przypadku otworzyć opakowanie, aby przymierzyć obuwie.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Urząd nałożył na Deichmann-Obuwie karę w wysokości 288 771 zł. Firma odwołała się już od niej do sądu.

Z kolei sieć Avans w regulaminie swojego sklepu internetowego zastrzegała, że konsument, który składa reklamacje, może żądać w pierwszej kolejności wyłącznie naprawy towaru. Jednak zgodnie z prawem w takiej sytuacji klient może wybrać między wymianą produktu na nowy a jego naprawą.

Prezes UOKiK uznała, że Avans ograniczył prawa konsumentów. Firma zobowiązała się jednak do zmiany regulaminu, dlatego uniknęła kary finansowej.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas