Reklama2013-10-31
6

340 tys. kary od UOKiK-u za SMS-ową loterię Orange i BMW

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał karę wysokości prawie 340 tys. zł nałożoną przez UOKiK na firmę Internetq Poland za loterię SMS-ową „BMW od Orange druga edycja”.

W grudniu 2011 roku prezes UOKiK-u orzekł, że SMS-y wysyłane do konsumentów przez Internetq Poland i zachęcające do udziału w loterii „BMW od Orange druga edycja” wprowadzały w błąd. Wiadomości sugerowały bowiem, że użytkownikom już przyznano nagrodę i teraz muszą tylko wysłać SMS-a zwrotnego w celu jej potwierdzenia. Tymczasem faktycznie odesłanie SMS-a gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu.

- Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał nagrodę, uzyska ją bezwarunkowo lub po wykonaniu określonej czynności, np. po wysłaniu SMS-a lub wykonaniu telefonu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach, jest uznawane za niezgodną z prawem  nieuczciwą agresywną praktykę rynkową - stwierdził prezes UOKiK-u i nałożył na Internetq Poland karę w wysokości blisko 340 tys. zł.

Ta decyzja została właśnie podtrzymana przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przy czym nadal jest nieprawomocna, a Internetq Poland może się od niej odwołać do sądu apelacyjnego.

 

Autor:tw

Więcej informacji:UOKiK, Orange, BMW, Internetq Poland

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas