Technologie2013-10-16
2

36 proc. użytkowników bankowości mobilnej nie wyobraża sobie bez niej życia

Swoboda i niezależność w dostępie do usług bankowych to dla Polaków główne zalety bankowości mobilnej - wynika z badania TNS Polska.

64 proc. użytkowników mobilnej bankowości przyznaje, że zapewnia ona im stały dostęp do rachunku osobistego. 42 proc. jako główną z zalet wskazuje możliwość korzystania z usług bankowych w dowolnym miejscu. Jednocześnie 43 proc. deklaruje, że najczęściej korzysta z bankowości mobilnej w domu.

W grupie internautów korzystających z usług bankowych 29 proc. osób wybiera bankowość mobilną jako zapewniającą większą swobodę użytkowania i nieograniczony dostęp do rachunku osobistego. 36 proc. użytkowników bankowości mobilnej nie wyobraża sobie już bez niej życia.

Większość badanych wskazała, że z mobilnych usług bankowych najczęściej korzysta w domu (43 proc.), a 31 proc. robi to w pracy.

Mimo że nadal duża grupa osób nie wie, czy ich bank ma w swojej ofercie usługi mobilne lub też uważa je jedynie za dodatek do bankowości internetowej (51 proc. respondentów), to spośród osób jeszcze niekorzystających z mobilnych finansów, ponad połowa jest zainteresowana skorzystaniem z takiego rozwiązania. Niemal wszystkie osoby, które były przekonane, że ich bank nie oferuje usług bankowości mobilnej, deklarowały chęć skorzystania z usługi. Ponadto 45 proc. wszystkich ankietowanych zgodziłoby się ze stwierdzeniem, że w przyszłości bankowość mobilna będzie głównym kanałem kontaktu z bankiem.

Polscy użytkownicy mobilnych finansów korzystają z nich niezwykle często. Przynajmniej raz lub kilka razy w tygodniu do strony mobilnej banku loguje się 50 proc. jej klientów. Do aplikacji mobilnej z taką regularnością wraca 47 proc. osób, z czego 14 proc. korzysta z niej przynajmniej raz dziennie.

Najczęściej wykonywane operacje to sprawdzanie salda konta, historii transakcji i realizacja przelewów. Mniej chętnie wykonywane są bardziej zaawansowane lub obarczone większym ryzykiem finansowym zlecenia. Wynika to z ograniczonego zaufania do bezpieczeństwa mobilnych transakcji – 29 proc. uczestników badania ufa im całkowicie.


Badanie "Rola mobilnych finansów w życiu Polaków" zostało zrealizowane w sierpniu 2013 r. przez TNS Polska we współpracy z blogiem jestem.mobi na zlecenie Getin Banku. Przeprowadzono je przy wykorzystaniu techniki CAWI na reprezentatywnej próbie internautów, którzy posiadają smartfony. Ze względu na założone cele zrealizowano dodatkowe wywiady z osobami korzystającymi z bankowości mobilnej. Łącznie zrealizowane zostały 1002 wywiady, w tym 601 z osobami, które nie korzystają oraz 401 z osobami, które korzystają z bankowości mobilnej.

Autor:km

Więcej informacji:bankowość mobilna, tns polska

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas