W II kwartale bieżącego roku w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) sprzedano 4,4 miliona tabletów.
To aż o 394 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oraz o 82 proc. więcej wobec I kwartału - wynika z danych firmy badawczej IDC, która wcześniej prognozowała sprzedaż na poziomie 3,7 miliona urządzeń.
Dzięki dużemu popytowi na iPada 2, który w II kwartale sprzedał się w regionie EMEA w liczbie 2,9 miliona sztuk, pozycję zdecydowanego lidera utrzymało Apple. Koncern z Cupertino zdobył 66,6 proc. udziału w rynku i wyraźnie wyprzedził kolejne w rankingu firmy Samsung, Acer, Asus, Archos i RIM.
Czołowi sprzedawcy tabletów w regionie EMEA w II kw. 2011 r. (000 sztuk)
IDC prognozuje, że w całym bieżącym roku w regionie EMEA sprzedanych zostanie prawie 22 miliony tabletów o łącznej wartości 9,1 miliarda euro. W roku 2012 sprzedaż ma wzrosnąć do 33 milionów urządzeń (o 53 proc. wobec 2011 r.), a wartość rynku do 13,1 miliarda euro (o 44 proc.).