Puchar Świata w skokach narciarskich w sezonie 2016/2017 ogląda średnio 4,46 mln widzów (4,02 mln osób w TVP1 i 441 tys. w Eurosporcie 1) - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W Polsce relacje z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich mężczyzn transmitowane są na antenach: TVP1 i Eurosportu.
Wszystkie relacje z zawodów pokazywane w okresie od 25 listopada do 11 grudnia 2016 roku oglądało średnio 4,02 mln widzów telewizyjnej Jedynki. Przełożyło się to na 31,15 proc. udziału tej stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 24,29 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 28,39 proc. w 16-59 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na antenie Eurosportu transmisje ogląda dodatkowe 441 tys. osób, co daje tej stacji odpowiednio 3,46 proc., 2,27 proc. i 2,71 proc. udziału.
Łączna widownia po trzech pierwszych tygodniach trwającego właśnie sezonu PŚ w skokach na obu antenach wynosi zatem 4,46 mln osób (odpowiednio 34,61 proc., 26,26 proc. i 31,10 proc. udziału).
Zobacz tabelęW całym sezonie 2015/2016 zmagania skoczków przyciągały 3,34 mln widzów (3,02 mln w TVP1 i 320 tys. w Eurosporcie 1). Wówczas zainteresowanie skokami było mniejsze, bo polscy skoczkowie spisywali się znacznie słabiej niż obecnie.
Do tej pory najwięcej widzów w TVP1 zgromadził indywidualny konkurs w Klingenthal, który odbył się 4 grudnia br. Śledziło go 4,55 mln osób. W tych zawodach po I serii liderem był Maciej Kot, a drugie miejsce zajmował Kamil Stoch. Bardzo dalekie skoki rywali w II serii spowodowały, że w ostateczności Stoch ukończył zawody na 4. miejscu, a Kot znalazł się oczko niżej.
Drugie miejsce należało do rozegranego tydzień później konkursu w Lillehammer (4,48 mln widzów), który zakończył się triumfem Kamila Stocha i drugim miejscem Macieja Kota.
Podium uzupełnia drużynowy konkurs w Klingenthal, w którym reprezentacja Polski znokautowała swoich rywali (3,98 mln widzów).
Zobacz tabelęTVP1 w paśmie nadawania konkursów PŚ w skokach miażdży konkurencję w rynku telewizyjnym. Wiceliderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” jest Polsat z udziałem na poziomie już tylko 7,30 proc. Trzeci jest TVN (7,10 proc.), a czwarta - TVP2 (4,62 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 drugi jest już jednak TVN, a dalej plasują się Polsat i Dwójka.
Zobacz tabelęWpływy reklamowe z zawodów PŚ transmitowanych w TVP1 w sezonie 2016/2017 wyniosły dotychczas 6,10 mln zł.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 11,01 proc.