Telewizja2016-10-19
3

4,5 mln widzów meczu Legia Warszawa-Real Madryt w TVP1 i Canal+ (dane minuta po minucie)

Wtorkowy mecz Ligi Mistrzów Real Madryt-Legia Warszawa oglądało średnio 4,2 mln widzów w TVP1 i 300 tys. w Canal+. Jedynka w czasie emisji spotkania wygrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym - dane minuta po minucie w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Mecz Ligi Mistrzów pomiędzy Legią Warszawa, a Realem Madryt odbył się we wtorek, 18 października br. w godz. 20.45-22.34. W Polsce spotkanie transmitowały dwie stacje - Jedynka oraz płatny kanał Canal+. Pojedynek zakończył się wygraną hiszpańskiego klubu 5 do 1.

Średnia widownia transmisji w TVP1 wyniosła 4,19 mln osób, co przełożyło się na 27 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 29,96 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców.

Na antenie Canal+ mecz oglądało dodatkowe 294 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 1,90 proc. i 2,34 proc. udziału.

Zatem łączna widownia spotkania Legia Warszawa-Real Madryt wyniosła 4,49 mln osób (odpowiednio 28,90 i 32,30 proc. udziału).

Z 1-godzinnym opóźnieniem pojedynek ten był pokazywany w Canal+ 1. Średnia widownia tej retransmisji wyniosła 485 osób (odpowiednio 0,004 i 0,008 proc. udziału).

Zobacz tabelę

TVP1 w paśmie nadawania meczu Legia Warszawa-Real Madryt wygrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi konkurentami w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Wiceliderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” była TVP2 z udziałem na poziomie 23,88 proc., nadająca w tym czasie „M jak miłość”, kulisy tego serialu i „Magazyn Ekspresu Reporterów”. Trzeci był TVN (6,70 proc.; „Na Wspólnej”, „Singielka”, „Top model” i początek „Kuby Wojewódzkiego”), a czwarty - Polsat (5,58 proc.; „Hell’s Kitchen” i film „Szklana pułapka III”).

Zobacz tabelę

Przez niemal całą pierwszą połowę spotkania najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce była TVP2 pokazująca wówczas swój hitowy serial „M jak miłość”, którego widownia cały czas rosła - od około 5,3 mln osób na początku do 6,1 mln na końcu odcinka. Początkowo rosła również widownia meczu w TVP1, a potem oscylowała wokół 4,5 mln widzów.

Gwałtowny wzrost oglądalności (do około 5,3 mln osób) mecz zanotował w ostatnich minutach pierwszej połowy, kiedy to Dwójka zakończyła emisję wspomnianego „M jak miłość”, a widownia tej stacji gwałtownie spadła do 3 mln osób. Tym samym przez chwilę TVP1 była zdecydowanym liderem rynku.

Podczas przerwy pomiędzy pierwszą a drugą połową meczu widownia zarówno Jedynki, jak i Dwójki oscylowała wokół 3 mln widzów.

Druga połowa spotkania, to już zdecydowana dominacja TVP1, na której widownia wahała się od około 4 do 4,5 mln oglądających. Drugie miejsce w tym czasie zajmowała TVP2 z liczbą widzów na poziomie około 2 mln.

Widownia Polsatu i TVN w paśmie emisji meczu i przerwy pomiędzy połówkami wahała się od około 500 tys. do 1,6 mln osób - podczas I połowy Polsat miał ok. 1 mln widzów, a TVN - około 500 tys. W II połowie widownia TVN dochodziła max do 1,5 mln widzów, a Polsatu - oscylowała wokół 600 - 900 tys. osób.

Z kolei widownia płatnego Canal+ w czasie transmisji meczu wahała się od około 200 do 400 tys. widzów.

Wśród widzów w grupie komercyjnej TVP1 przez cały czas pokazywania hitowego pojedynku Ligi Mistrzów była liderem rynku telewizyjnego - w I połowie przewaga stacji nad drugą TVP2 wynosiła około 200-300 tys. widzów, a podczas drugiej połowy przewaga Jedynki nad drugim TVN oscylowała wokół około 1 mln osób.

Legia Warszawa-Real Madryt to trzecie spotkanie polskiego klubu w piłkarskiej Lidze Mistrzów 2016/2017 po 20 latach przerwy. Pierwszy pojedynek polskiego klubu stoczony z Borussią Dortmund w środę, 14 września br. oglądało 2,84 mln osób w TVP1, co dało tej stacji prawie 20 proc. udziału w rynku. Widownia tego spotkania w Canal+ wyniosła dodatkowe 220 tys. osób (1,5 proc. udziału).

Mecze Ligi Mistrzów w sezonie 2016/2017 pokazują kanały nc+. Wybrane spotkania (w tym wszystkie mecze Legii Warszawa) transmitowane są również w TVP1.

Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów we wrześniu br. wyniósł 10,25 proc.

Autor:mk

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas