Emitowana w minioną sobotę gala z okazji 40. urodzin telewizyjnej Dwójki zgromadziła przed telewizorami średnio 4 mln widzów. W czasie nadawania transmisji z Teatru Polskiego TVP 2 była liderem rynku telewizyjnego.
W grupie 4+ gala, emitowana w godz. 20.05 – 22.35, miała 26,11 proc. udziału w rynku. Drugie miejsce w tym czasie zajął TVN, nadający pierwszy odcinek na żywo programu “Mam talent!” oraz film “Norbit”, notując 24,95 proc. udziału. Dalej uplasowały się: TVP 1 (filmy “Indiana Jones i królestwo kryształowej czaszki”, “Liberator”; 22,49 proc.) oraz Polsat (show “Stand Up. Zabij mnie śmiechem” i film “New York Taxi”, 8,73 proc.). W grupie komercyjnej 16-49 udział Dwójki wyniósł natomiast 18,78 proc. i tutaj zajęła ona trzecie miejsce za TVN-em i TVP 1.
Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl, widownia uroczystości była znacznie wyższa od średniej oglądalności notowanej przez TVP 2 w sobotnie wieczory w trzech poprzednich tygodniach. Wtedy stację śledziło w tym paśmie średnio 1,55 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 10,73 proc. i 7,97 proc.
Galę urodzinową Dwójki oglądały najchętniej kobiety, widzowie po 45. roku życia oraz mieszkańcy wsi i średnich miast.
Oglądalność gali “Jedyna taka Dwójka" odcinek po odcinku
Zobacz tabelę
Widownia konkurencji w czasie emisji widowiska
Profil widowni gali