Internet2012-06-04
2

427 mln internautów w Europie

W 28 krajach Europy przynajmniej raz w tygodniu z internetu korzysta 426,9 miliona osób, stanowiących 65 proc. ich łącznej liczby mieszkańców - wynika z badania IAB Europe.

Ponad 1/3 Europejczyków (37 proc.) korzysta z internetu używając w tym celu więcej niż jednego urządzenia. Za pomocą komputera do sieci loguje się 64 proc., a telefonu komórkowego - 21 proc. internautów.

Korzystanie z internetu przy użyciu komputera jest najpopularniejsze w Norwegii i Szwajcarii (89 proc.). Tacy użytkownicy najczęściej mają od 25 do 44 lat (44 proc.), podczas gdy w przypadku osób korzystających z mobilnego internetu dominująca grupa wiekowa to 16-24 (30 proc.). Korzystanie z internetu w telefonie komórkowym cieszy się największą popularnością w Wielkiej Brytanii, Norwegii i Szwecji (ponad 40 proc.).

Europejscy internauci spędzają online średnio 14,8 godz. tygodniowo. W przypadku surfowania po sieci z użyciem komputera średnia wynosi 13,3 godz., telefonu komórkowego - 9,4 godz., tabletu - 9,3 godz., a konsoli do gier - 6,8 godz.

91 proc. internautów czyta w sieci newsy. Częściej robią to mężczyźni (93 proc.) niż kobiety (89 proc.), a biorąc pod uwagę wiek - osoby mające od 35 do 54 lat (93 proc.). Telewizję online ogląda 73 proc. użytkowników internetu z naszego kontynentu. Tutaj najwyższe wskaźniki odnotowano w przypadku badanych w wieku od 16 do 24 lat (83 proc.) oraz od 35 do 44 lat (81 proc.). Z kolei radia w internecie słucha 67 proc. respondentów - najwięcej w grupie wiekowej 16-24 (81 proc.).

48 proc. Europejczyków korzysta z internetu oglądając jednocześnie telewizję. Multitasking najbardziej popularny jest wśród Norwegów (70 proc.), Francuzów (68 proc.) i Brytyjczyków (62 proc.).

Z badania wynika także, że 96 proc. europejskich użytkowników internetu szuka w sieci informacji o zakupach, a 87 proc. kupuje produkty i usługi online. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy Europejczycy wydali na zakupy w internecie 188 miliardów euro, co daje średnio 544 euro na jednego użytkownika. Najwyższą średnią odnotowano w Norwegii (1162 euro), a następnie w Szwajcarii (919 euro) i Danii (894 euro).

Badanie Mediascope Europe zostało przeprowadzone przez IAB Europe w lutym 2012 r. Wzięło w nim udział ponad 50 tys. osób z 28 europejskich państw (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Belgia, Holandia, Dania, Norwegia, Szwecja, Polska, Portugalia, Rosja, Szwajcaria, Turcja, Austria, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Grecja, Węgry, Irlandia, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Ukraina).

Autor:km

Więcej informacji:internauta w Europie, IAB Europe

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas