W pierwszych trzech miesiącach 2013 roku na całym świecie sprzedano 49,2 miliona tabletów. To o 142,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2012 (20,3 mln) - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Co warte podkreślenia, liczba tabletów sprzedanych w I kwartale bieżącego roku była większa niż w pierwszych sześciu miesiącach roku ubiegłego.
Liderem rynku było Apple, które sprzedało 19,5 miliona iPadów - o 65,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to firmie z Cupertino blisko 40 proc. udziału w rynku. Jeszcze szybsze tempo wzrostu zanotował drugi w rankingu Samsung - o 282,6 proc., do 8,8 miliona urządzeń (17,9 proc. rynkowego udziału).
Na trzecie miejsce awansował Asus (2,7 mln sprzedanych tabletów - 5,5 proc. udz. w ryn.), spychając poza podium Amazon (1,8 mln - 3,7 proc.). Po raz pierwszy w czołowej piątce znalazł się Microsoft, który sprzedał blisko 900 tys. tabletów Surface RT i Surface Pro.
Zobacz tabelę
Najwięcej tabletów sprzedanych w I kwartale pracowało pod kontrolą stworzonego przez Google systemu Android, który wyprzedził platformę iOS od Apple. Daleko w tyle były Windows 8 i Windows RT Microsoftu.