W pierwszych trzech miesiącach 2014 roku na całym świecie sprzedano 50,4 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w I kwartale 2014 roku wzrosła o 3,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (48,6 mln), ale była niższa aż o 35,7 proc. niż w IV kwartale ub.r.
Liderem rynku było Apple, które sprzedało 16,4 miliona iPadów - sporo mniej niż w IV kwartale 2013 r. (26 mln), a także rok wcześniej (19,5 mln - spadek o 16,1 proc.). Dało to firmie z Cupertino 32,5 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek w skali roku o 7,7 pkt. proc.
Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował wzrost liczby sprzedanych tabletów w ujęciu rocznym o 32 proc. (z 8,5 mln do 11,2 mln) oraz rynkowego udziału o 4,8 pkt. proc. (z 17,5 proc. do 22,3 proc.).
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniły firmy Asus, Lenovo i Amazon.
Zobacz tabelę