W III kwartale 2014 roku na całym świecie sprzedano 53,8 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w III kwartale 2014 roku wzrosła o 11,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (48,3 mln). Ponadto była o 11,2 proc. wyższa niż w II kwartale br.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo kolejnego wyraźnego spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 12,8 proc., z 14,1 mln do 12,3 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 29,2 proc. do 22,8 proc.).
Drugi w rankingu Samsung co prawda zanotował wzrost sprzedaży swoich tabletów (o 5,6 proc., z 9,3 mln do 9,9 mln sztuk), ale jego rynkowy udział zmalał z 19,3 proc. do 18,3 proc.
Kolejne miejsca zajęły Asus i Lenovo, a pierwszą piątkę niespodziewanie zamyka firma RCA.