Internet2012-03-21
1

54 proc. Polaków korzysta z portali społecznościowych, które najpopularniejsze?

54% Polaków korzysta z portali społecznościowych, a najpopularniejszymi tego typu serwisami są Facebook i nk.pl - wynika z badań PMR Research.

54% dorosłych Polaków (powyżej 18. roku życia) deklaruje, że korzysta z social media. Najwyższy wskaźnik odnotowano wśród respondentów w wieku 18-24 lat – 82%, a najniższy w wieku powyżej 65 lat – 30%. W grupie wiekowej 35-64 z portali społecznościowych korzysta 47% badanych.

Polacy deklarują korzystanie głównie z Facebooka (40%) i nk.pl (37%). Biorąc pod uwagę wiek, odsetek posiadających konta na portalu nk.pl jest raczej stały, natomiast zmienia się odsetek korzystających z Facebooka.

74% respondentów w wieku 18-24 lat deklaruje korzystanie z Facebooka, 40% z nk.pl, a 2% z Twittera. W grupie wiekowej 25-34 z Facebooka korzysta 58%, z nk.pl 45%, a z Twittera 4% badanych. Z kolei wśród respondentów w wieku 65+ odsetek korzystających z Facebooka wyniósł 19%.



 

Spośród respondentów, którzy zadeklarowali, że korzystają z portali społecznościowych, 58% zagląda na swój ulubiony portal codziennie (grupa 18-24 - 74%). Natomiast w kwestii czasu spędzonego na portalu społecznościowym przy jednorazowym zalogowaniu się, 28% badanych stwierdziło, że spędza w social media 5-10 minut, 27% - pół godziny, a 28% - godzinę.

86% respondentów korzystających z portali społecznościowych zagląda do nich, aby mieć stały kontakt z przyjaciółmi. Tylko 13% używa ich by zawierać nowe znajomości, 8% by grać w gry online, a 4% w celach zawodowych. Połowa respondentów w wieku powyżej 65 lat deklaruje, że korzysta z social media w celu odświeżenia starych znajomości, tak samo twierdzi co trzeci badany w wieku 35-64 lat. Przy okazji tego pytania możliwe było podanie innych powodów, a wśród nich najczęściej pojawiło się „poszukiwanie informacji” i „bycie na bieżąco”, a także „realizacja celów politycznych”.

91% spośród korzystających z portali społecznościowych twierdzi, że nie używa ich w celach prywatnych w pracy. 88% deklaruje, że nie jest fanem marki w social media. 87% przyznaje, że nie loguje się na swoje konta ze smartfonów.

Badanie zostało przeprowadzone metodą wywiadu telefonicznego przez PMR Research w październiku 2011 r. na reprezentatywnej próbie 1000 pełnoletnich Polaków. Błąd oszacowania wyniósł maksymalnie 5%.
 

Autor:km

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas