55,1 proc. Polaków to internauci - wynika z najnowszego badania NetTrack (styczeń - czerwiec 2011). Wśród najważniejszych serwisów na popularności i odwiedzalności zyskuje Facebook, a traci - NK.pl.
55,1 proc. to rekordowa penetracja internetu wśród Polaków. Poprzedni najwyższy poziom zasięg internetu osiągnął w ostatniej fali NetTracku, obejmującej okres od grudnia ub.r. do lutego br. (szczegółowe wyniki tego badania). W przeliczeniu na wszystkich Polaków z internetu korzysta obecnie 16,62 mln osób w naszym kraju.
>>> Megapanel z maja: NK.pl traci użytkowników, Facebook coraz bliżej
Już prawie połowa polskich internautów korzysta z sieci dłużej niż 5 lat. Ponad dwie trzecie używa internetu codziennie lub prawie każdego dnia, a ponad 90 proc. robi to w domu.
Zobacz tabelę
Jeśli chodzi o dane demograficzne polskich internautów, to nie zaszły większe zmiany. Nadal wśród użytkowników sieci przeważają osoby do 60. roku życia, ze średnim lub wyższym wykształceniem.
Sporo zmienia się natomiast w zakresie popularności i odwiedzalności czołowych serwisów. Google, Allegro, Onet i Wirtualna Polska są minimalnie słabiej rozpoznawalne niż rok wcześniej, ale równie często odwiedzane. Za to NK.pl kojarzy tylko co czwarty polski internauta, podczas gdy przed rokiem serwis - działający jeszcze jako Nasza-klasa.pl - rozpoznawało ponad 40 proc. użytkowników.
Z drugiej strony ponad 50 proc. polskich internautów deklaruje, że odwiedziło w ostatnim miesiącu YouTube’a, chociaż mniej niż 12 proc. rozpoznaje ten serwis. Natomiast korzystanie z Facebooka deklaruje co trzeci użytkownik sieci, a rozpoznaje go co piąty.
Zobacz tabelę
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od stycznia do czerwca br. wyniosła 13 538 osób, a od lutego do kwietnia ub.r. – 6 313osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej – osób korzystających z internetu.