Średnio 5,72 mln widzów śledziło w TVP 1 trzy konkursy Pucharu Świata z udziałem Adama Małysza i Kamila Stocha, które odbyły się w miniony weekend w Zakopanem. To prawie o milion więcej niż rok temu.
Udział TVP 1 w czasie transmisji konkursów w miniony piątek, sobotę i niedzielę wyniósł 43,24 proc. w grupie 4+ i 38,12 proc. w grupie 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Najwięcej widzów zgromadziły niedzielne zawody, które oglądało średnio 6,13 mln osób. Dodatkowo piątkowy i sobotni konkurs transmitowany był też w TVP Sport – tam oglądalność relacji z nich wyniosła 141 tys. widzów.
Widownia ubiegłorocznych konkursów PŚ zorganizowanych w stolicy Tatr (wtedy były tylko dwa) była niższa i wyniosła w Jedynce 4,84 mln osób. Dało to kanałowi 39,23 proc. udziału w 4+ i 34,44 proc. w 16-49.
Jak pokazują dane telemetryczne, w czasie transmisji z tegorocznych zawodów w Zakopanem TVP 1 była zdecydowanym liderem rynku. Pozostali duzi gracze - TVP 2, Polsat i TVN – zanotowali wtedy średnio pomiędzy 10 a 11 proc. udziału w rynku (w grupie 4+).
Zobacz tabelę
Konkursy w Zakopanem śledzili głównie mężczyźni, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Wpływy reklamowe Jedynki z transmisji z trzech zakopiańskich konkursów wyniosły 2,65 mln zł. Rok wcześniej reklamy pokazane tylko przy dwóch konkursach dały stacji niewiele mniej, bo 2,3 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
W piątkowym konkursie PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem triumfował Adam Małysz, w sobotnim najlepszy okazał się Simon Ammann, zaś w niedzielnym Kamil Stoch.