Reklama2016-02-08
0

65 tys. nośników outdoorowych w Polsce, najwięcej w ofercie AMS i Ströera

W Polsce na koniec ub.r. było 65,3 tys. nośników reklamy zewnętrznej, o 3,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Prawie 20 tys. to citylighty, a ponad 16 tys. - nośniki małego formatu. Niecałe 27 tys. nośników należy do AMS.

Z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wynika, że w ub.r. liczba nośników outoorowych zmalała o 2,1 tys. Najwięcej ubyło standardowych tablic o powierzchni 12 m kw. - 917 i frontlightów 6x3 m - 970 (to o 7 proc. i 6,9 proc. w dół). Ponadto zniknęła jedna piąta tradycyjnych nośników określanych jako pozostałe. Za to liczba tradycyjnych nośników małego rozmiaru zwiększyła się o 435 (czyli 2,7 proc.).

- Postępujące od kilku lat stopniowe, aczkolwiek bardzo zauważalne zmiany ilościowe nośników reklamy, związane są zwłaszcza z polityką samorządów w zakresie korzystania z przestrzeni miejskiej dla celów reklamowych - komentuje Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - W części dużych miast brak jest nowoczesnej wizji w tym zakresie, której sekunduje pogląd, że „mniej znaczy lepiej”. Nic bardziej mylnego - ocenia.

Zobacz tabelę


Zdecydowanie najwięcej nośników - 26,6 tys. - ma AMS, z czego prawie połowę (13 tys.) stanowią citylighty. Do Ströer Polska należy 12,3 tys. nośników, w tym 5,2 tys. tablic 12-metrowych i 5 tys. 18-metrowych.

Po ponad 5 tys. nośników mają Clear Channel Poland (7,2 tys.) i spółka CAM Media (6 tys.), która pod koniec ub.r. zmieniła nazwę na LARQ, natomiast po ponad 4 tys. - Cityboard Media i MM.

Zobacz tabelę


Liczba zewnętrznych nośników cyfrowych (DOOH) na koniec ub.r. wynosiła 560, mniej niż rok wcześniej. Ponad połowa znajdowała się poza największymi aglomeracjami.

- Usunięte zostały wyeksploatowane ekrany oraz te o niestandardowych rozmiarach. Dokonana została również ich weryfikacja pod kątem atrakcyjności lokalizacji. Działania te są zasługą firmy BIGformat.tv, która pozostaje jednym z większych operatorów sieci nośników DOOH w Polsce - opisuje Lech Kaczoń.

Zobacz tabelę

Z kolei liczba ekranów reklamowych wewnątrz budynków według szacunków Goldbach Audience wzrosła w ub.r. z 46 457 do 70 457. Na koniec ub.r. znajdowały się one w 9 tys. lokalizacji wobec 7,2 tys. rok wcześniej. Zdecydowanym liderem w całym sektorze DOOH jest firma Screen Network, która na koniec ub.r. miała 18 667 nośników (w tym 35 ekranów zewnętrznych) w 610 lokalizacjach.

W przypadku firm Cityboard Media i BP Media, które nie przekazały do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej danych o swoich ofertach, na przełomie stycznia i lutego br. dokonany został w największych miastach i aglomeracjach spis ich nośników, który może jednak nie obejmować wszystkich.

Autor:tw

Więcej informacji:reklama zewnętrzna, outdoor, AMS, Ströer, IGRZ

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas