Średnio 7 mln widzów oglądało w sobotę 25 maja br. w TVP1 finałowy mecz piłkarskiej Ligi Mistrzów UEFA, w którym Bayern Monachium pokonał Borussię Dortmund 2:1. Na kanałach platformy nc+ spotkanie śledziło ponad pół mln widzów.
Średnia oglądalność meczu na antenie Jedynki wyniosła 6,95 mln osób przy udziale w grupie 4+ wynoszącym 45,2 proc. , a w 16-49 – 46,40 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Największa widownia w czasie meczu (8,36 mln osób) przypadła na godz. 22.33, gdy Arjen Robben strzelał decydującego gola dla Bawarczyków. Finał Ligi Mistrzów był najchętniej oglądaną pozycją tego dnia w telewizji. Sobotnie spotkanie uzyskało też najwyższą oglądalność w historii telewizyjnych transmisji rozgrywek Ligi Mistrzów.
Telewizja Polska pokazywała mecz również w wersji 3D na kanale TVP HD. Śledziło go tam średnio 20 tys. widzów przy udziale na poziomie 0,10 proc. Była to druga w historii transmisja meczu przez TVP w trójwymiarze - w ub.r. w 3D transmitowano finał Euro 2012.
Spotkanie równolegle transmitowały kanały Canal+ Sport, gdzie mecz śledziło 225 tys. widzów i nSport, który zgromadził w czasie spotkania i studia mu towarzyszącego 301 tys. oglądających. Udział w rynku pierwszej stacji wyniósł 1,50 proc., a drugiej - 2,10 proc.
Zobacz tabelę
Sobotnie starcie Borusii i Bayernu pokazywane było również w internecie na stronie sport.tvp.pl. Dwie transmisje: jedna z komentarzem Dariusza Szpakowskiego, a druga - pokazująca kulisy finału na Wembley oraz mecz zostały przez internautów wyświetlone ponad 84 tys. razy, co jest rekordowym wynikiem transmisji na portalu w tym roku.