Technologie2015-07-30
0

7-proc. spadek sprzedaży tabletów w II kw., Apple przed Samsungiem

W II kwartale 2015 roku na całym świecie sprzedano 44,7 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.

Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2015 roku spadła o 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (48 mln). Była też o 3,9 proc. niższa niż w I kwartale br.

Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo kolejnego spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 17,9 proc., z 13,3 mln do 10,9 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 27,7 proc. do 24,5 proc.).

Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów (o 12 proc., z 8,6 mln do 7,6 mln sztuk) oraz rynkowego udziału (z 18 proc. do 17 proc.).

Łączny udział Apple i Samsunga zmalał z 45 proc. w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku do 41 proc. w II kwartale.

Top 5 zestawienia uzupełniają firmy Lenovo, Huawei i LG.

Zobacz tabelę

 

Autor:km

Więcej informacji:tablet, sprzedaż tabletów

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas