Korzystanie z internetu deklaruje 76,4 proc. Polaków, co w przeliczeniu na całą populację naszego kraju daje 23,01 mln osób. Onet i Wirtualna Polska są bardziej znane niż Facebook i Google, ale odwiedza je mniej użytkowników niż globalne portale.
76,4 proc. to penetracja internetu w Polsce w fali badania NetTrack przeprowadzonej od lipca do września br. W poprzedniej odsłonie, zrealizowanej od stycznia do marca br., penetracja wyniosła 76,6 proc., a szacunkowa liczba internautów - 23,08 mln.
Od początku br. badanie jest realizowane według zmienionej metodyki - nie tylko na podstawie wywiadów bezpośrednich, lecz także telefonicznych. Nowa fala objęła 3 820 respondentów.
Prawie 70 proc. polskich internautów to osoby w wieku 25-59 lat. Starsi stanowią 9,5 proc. wszystkich, a młodsi - 19,6 proc. 36,4 proc. mieszka na wsi, a 4,7 proc. w Warszawie.
Zobacz tabelę
57,2 proc. internautów spontanicznie rozpoznaje nazwę Onet, 55,2 proc. - Wirtualną Polską, a 52,5 proc. - Facebooka. Tracąca od kilku lat na odwiedzalności NK.pl nadal jest bardziej rozpoznawalna niż Gazeta.pl i o2.
Zdecydowanie najbardziej odwiedzaną stroną jest natomiast Google, z którego korzystanie w ostatnim miesiącu zadeklarowało 85,6 proc. internautów. 73,4 proc. odwiedziło Allegro, 64,6 proc. - YouTube’a, a 62,2 proc. - Facebooka.
Zobacz tabelę