Satyryczny show „Szopka w muzeum” pokazany w sylwestrowy wieczór na antenie Jedynki śledziło średnio 775 tys. widzów, a przynajmniej przez jedną minutę styczność z programem miało 2,68 mln osób. Większą widownię (1,04 mln) zgromadziła powtórka widowiska, pokazana następnego dnia.
Telewizja Polska po kilku latach przerwy ponownie wyemitowała „Szopkę noworoczną” autorstwa Marcina Wolskiego. Audycja w krzywym zwierciadle ukazuje główne siły polityczne Polski i wydarzenia z minionego roku. Tym razem akcja cyklicznego programu satyrycznego została osadzona w muzeum, a udział w programie wzięli m.in. Jerzy Zelnik, Tadeusz Chudecki, Jacek Borkowski i Katarzyna Sawczuk.
Emisja programu wzbudziła dużo emocji. Poziom żartów spotkał się z ostrą krytyką części widzów, inni bronili programu i chwili scenarzystę oraz Jacka Kurskiego, prezesa TVP.
Szopka TVP, to nie eksces, ale znak normy. Prymitywizm i prostactwo są przez władzę nie tylko tolerowane, ale promowane i gloryfikowane.
— Tomasz Lis (@lis_tomasz) 1 stycznia 2017
Nie da się zrobić dobrej szopki bez dystansu do realnej szopki. #szopka
— Marzena Paczuska (@MarzenaPaczuska) 31 grudnia 2016
Nowy program TVP...Wy macie problemy psychiczne. Wszystkich Was trzeba będzie w wariatkowie pozamykać. @KurskiPL @pisorgpl pic.twitter.com/BVkRSxQioo
— Kinga Gajewska (@gajewska_kinga) 1 stycznia 2017
A to Wolska właśnie. Wszak prezes nam wyśpiewał... pic.twitter.com/piwNwP3KsP
— Beata Tadla (@beata_tadla) 1 stycznia 2017
Czekam na reakcję PAD i pierwszej Damy na obrzydliwe obrażanie ich poprzedników w chamskiej TVP.
— Jerzy Fedorowicz (@JerzyFedorowicz) 1 stycznia 2017
Wpierw święte oburzenie z powodu przeróbki rysunku Topora bo Rzeplińskiego obrażono.Potem radość gdy rozpoznano JK.Jak to się szybko zmienia
— Piotr Semka (@PiotrSemka) 1 stycznia 2017
Jelyta 3 RP, ta nieznająca Topora czy van Eycka, słusznie broni gimnazjów, bo to absolutny szczyt ich edukacji i kompetencji kulturowej. :-)
— Stanisław Janecki (@St_Janecki) 1 stycznia 2017
Przekażcie proszę tym pariasom intelektualnym - Lisowi i Wielińskiemu, by przestali się dalej kompromitować, bo tak wygląda oryginał Topora. pic.twitter.com/a0tKH5dKQC
— Magda Ogórek (@ogorekmagda) 1 stycznia 2017
Jak Kryszak "dowcipkowal" w TVP, ze "Kaczynski robi te rzeczy z wlasna matka", Czerska byla zachwycona. Dzis sa zniesmaczeni szopka? Ohyda.
— Krzysztof Feusette (@FeusetteK) 1 stycznia 2017
Cudowne samozaoranie - oni nawet nie wiedzą, kto to był Topor. NIkt lepiej niż sam Lis nie udowodni, że jest nastojaszczyj palant pic.twitter.com/01QLuMwZyw
— Rafał A. Ziemkiewicz (@R_A_Ziemkiewicz) 1 stycznia 2017
Szopka Wolskiego pokazuje, że nadeszła nowa epoka nowych Moczarów. Lumpy i żule występują w rolach patriotów i reprezentantów narodu.
— Tomasz Lis (@lis_tomasz) 1 stycznia 2017
Nie widziałem szopki ale gratulacje dla TVP za strollowanie naszych światłych dziennikarskich elit😜 #rolandtopor https://t.co/NZojCDqIAK pic.twitter.com/1J6pWlDT2i
— Adam Bielan (@AdamBielan) 1 stycznia 2017
Średnia widownia „Szopki w muzeum” pokazanej na antenie TVP1 w sobotę, 31 grudnia ub.r. o godz. 22.20 wyniosła średnio 774 tys. osób. Przełożyło się to się na 5,30 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Wśród widzów w grupie komercyjnej widowisko śledziło 104 tys. osób, a jego udział w tym ujęciu wyniósł tylko 1,80 proc.
Przynajmniej przez jedną minutę audycję śledziło 2,68 mln widzów w 4+ i 682 tys. w 16-49.
Równolegle inne stacje pokazywały imprezy sylwestrowe, które notowały zdecydowanie większe widownie. Największe audytorium śledziło „Sylwester z Dwójką” - średnia widownia wydarzenia na antenie TVP2 wyniosła 3,54 mln widzów. Polsat transmitował „Sylwestrową moc przebojów”, którą śledziło 3,04 mln osób, a TVN - sylwester „Hello 2017” (1,49 mln osób).
Telewizyjna Jedynka ponownie wyemitowała „Szopkę w muzeum” kolejnego dnia o godz. 12.50. Średnia widownia tej emisji wyniosła 1,04 mln osób, a udział - 8,43 proc.
Zobacz tabelęUdział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w grudniu ub.r. wyniósł 10,95 proc.