W lutym br. stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 8,3 proc. mniej niż przed rokiem. Najbardziej spadły przychody RMF, Jedynki i Trójki, za to duże wzrosty zanotowały Eska Rock i Eska Poznań.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe RMF FM (Grupa RMF) były w lutym o 27,8 proc. (czyli prawie 30 mln zł) niższe niż rok wcześniej. Druga czołowa stacja, Radio ZET (Eurozet), zarobiła za to 10,4 proc. więcej (to wzrost o 5,1 mln zł).
Wśród pozostałych rozgłośni największe spadki zanotowały stacje Polskiego Radia. Trójka zarobiła 15,7 proc. mniej, a Jedynka 35 proc. mniej niż przed rokiem. Natomiast cennikowe wpływy reklamowe Eski Wrocław zmalały o 3,6 proc., a Eski Warszawa (obie stacje należą do Grupy Radiowej Time) o 11,1 proc.
>>> Duży spadek Jedynki i RMF FM, w górę Eska Rock
Inne rozgłośnie Grupy Radiowej Time z czołówki osiągnęły za to duże wzrosty: Eska Rock zarobiła o 53,2 proc., a Eska Poznań o 42,4 proc. więcej niż w lutym ub.r. A przychody radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) zwiększyły się o 13,7 proc.
>>> Sieci radiowe w 2013: duży wzrost Eski, Audytorium i Złotych Przebojów
Lutowe spadki wydatków reklamowych w radiu to odwrócenie tendencji z wcześniejszych miesięcy. W styczniu rozgłośnie cennikowo zarobiły 8,8 proc. więcej niż rok wcześniej (więcej na ten temat), a w całym ub.r. - 13,2 proc. więcej (zobacz szczegóły).
Zobacz tabelę