Technologie2011-01-07
4

90 proc. Polaków rezygnujących z telefonu stacjonarnego to klienci TP

Ponad połowa Polaków, którzy zrezygnowali ze stacjonarnych linii telefonicznych, uzasadnia to zbyt wysokimi kosztami. 90 proc. takich osób korzystało wcześniej z usług Telekomunikacji Polskiej.

51,4 proc. Polaków nie korzysta w swoich domach ze stacjonarnych linii telefonicznej, mając wyłącznie telefony komórkowe. Dwie trzecie takich osób deklaruje, że telefony mobilne im wystarczają, natomiast jedna czwarta wskazuje na wysokie koszty używania telefonu stacjonarnego.

54,4 proc. Polaków niekorzystających z telefonii stacjonarnej w ogóle nie miało wcześniej do niej dostępu. Natomiast 36,2 proc. z nich zrezygnowało z telefonów stacjonarnych. Ponad 90 proc. takich osób stanowią klienci Telekomunikacji Polskiej.

Ponad połowa Polaków, którzy zrezygnowali z telefonów stacjonarnych, uzasadnia, że korzystanie z nich było zbyt drogie. Natomiast prawie co druga spośród takich osób podkreśla, że telefon komórkowy bardziej jej odpowiada.



Badanie zostało zrealizowane przez PBS DGA na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej w dniach 22-30 listopad ub.r. Wywiady przeprowadzono na grupie 1,6 tys. osób w wieku 15 lat i więcej reprezentatywnej dla wszystkich gospodarstw domowych w Polsce ze względu na miejsce zamieszkania oraz liczbę domowników. 986 respondentów zadeklarowało, że nie korzysta z telefonii stacjonarnej.
 

Autor:tw

Więcej informacji:telefon, telefon stacjonarny

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas