Technologie2009-04-01
0

AB chce sprzedać ponad 15 tys. komputerów pod markami własnymi w2009 r.

Dystrybutor sprzętu IT, spółka AB planuje w 2009 r. sprzedać ponad15 tys. komputerów osobistych pod markami własnymi, poinformowałafirma w raporcie podsumowującym pierwszą połowę jego rokufinansowego (1 lipca - 31 grudnia).

"W bieżącym roku spółka zamierza kontynuować budowę strukturysprzedaży produktów własnych, przede wszystkim komputerów podmarkami Triline i Alsen. W wyniku dokonanej akwizycji Grupa ABposiada duże i profesjonalne moce produkcyjne w spółce czeskiej ATCompus, gdzie produkowane są komputery sprzedawane m.in. w Polsce.Przyjęte plany zakładają dynamiczny przyrost ilości sprzedaży tychkomputerów, poprzez konsekwentnie budowaną sieć sprzedaży" -czytamy w komunikacie.

Spółka zaznaczyła, że całym roku 2009 planowane jestprzekroczenie 15 tys. szt. sprzedaży komputerów osobistych podmarkami własnymi.

Sieć sprzedaży AB ma opierać się na trzech kanałach dystrybucji:integratorskim (głównie startując w przetargach razem z firmamiintegratorskimi), ŚMB (średni i mały biznes, głównie w oparciu opartnerów handlowych) oraz sieci handlowe. W tym ostatnim AB mazamiar oprzeć się zarówno o dotychczasowych partnerów, np.MediaMarkt, jak i o nowe sieci handlowe.

W połowie zeszłego roku AB informowało, że chce w ciągu półtoraroku sprzedać w Polsce 65 tys. komputerów montowanych w jegoczeskiej fabryce, z czego 15 tys. jeszcze w 2008 r.

Jak zapowiadał prezes Andrzej Przybyło w czerwcu ub.r.,kilkanaście tysięcy sprzedanych zestawów w 2008 roku pozwoli nabudowę marki w kraju. Kolejnym krokiem będzie - według niego -rozbudowa kanału, która w 2009 roku pozwoli na sprzedaż nawet 50tysięcy komputerów. Dodatkowy wzrost wolumenu sprzedaży spółka chceosiągnąć w momencie, gdy zacznie dostarczać komputery do zamówieńrealizowanych przez integratorów w ramach przetargówpublicznych.

Autor:masz / isb / pr

Więcej informacji:AB

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas