Action, spółka działająca w segmencie dystrybucji IT, jest zainteresowana przejmowaniem udziałów w sklepach internetowych w Polsce i zagranicą, wynika z wypowiedzi prezesa Piotra Bielińskiego. Dzięki przejęciom zagranicznym firma chce zwiększać swoją sprzedaż eksportową.
"Rozmawiamy z szeregiem podmiotów. Jesteśmy zainteresowani modelem, w którym dajemy spółce pieniądze na rozwój obejmując ok. 25% akcji, przejmujemy jej logistykę, a później możemy zwiększyć nasz udział, traktując to jako premię za sukces dla pozostałych udziałowców" - powiedział Bieliński dziennikarzom.
Obecnie w skład grupy Action wchodzi portal Gram.pl a także sieć salonów Sferis.
Choć Action może zainwestować też w polskie sklepy, strategiczne znaczenie mają mieć inwestycje w podmioty zagraniczne.
"Na Słowacji otworzyliśmy sklep internetowy od zera, który obecnie generuje ok. 3 mln zł przychodu miesięcznie i cała marża zostaje u nas. Interesuje nas takie wejście na inne rynki, ale chcemy wykorzystać możliwość szybszego rozwoju i przejmować tam istniejące sklepy internetowe. Interesują nas podmioty średniej wielkości o dobrej reputacji na rynku" - poinformował Bieliński. Dodał, że jeśli negocjacje się nie powiodą, to Action - jak w przypadku Słowacji - będzie budował swoje sklepy od zera.
"Wiemy dokładnie gdzie, kiedy chcemy wejść i zrobimy to albo przez akwizycję albo organicznie" - powiedział Bieliński. Dodał, że Action interesują przede wszystkim duże rynki krajów sąsiednich i wymienił: Niemcy, Czechy oraz Ukrainę.
W Polsce, oprócz sklepów internetowych, Action szuka też partnera z którym mógłby (poprzez sklepy internetowe) sprzedawać na rynkach zagranicznych wysokomarżowe produkty spoza swojego obecnego sektora działalności: np. zabawki lub perfumy, wykorzystując własną logistykę i transport.
Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 27,41 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 15,34 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1781,46 mln zł wobec 1471,32 mln zł.