Eyeo, producent znanego programu do blokowania reklam Adblock Plus otworzył internetową platformę, na której oferuje reklamy. Firma wyjaśnia, że sprzedaż reklam nie jest sprzeczna z ideą Adblocka Plus, bowiem na stronie są oferowane przyjazne i mało inwazyjne formaty, które mogą zaakceptować internauci.
O uruchomieniu platformy o nazwie Acceptable Ads Platform Adblock Plus poinformował w komunikacie. Firma zaznacza, że platforma jest na razie w próbnej wersji beta, w ciągu nadchodzących miesięcy po zebraniu doświadczeń ma zostać poprawiona i wydana w oficjalnej wersji.
Według zapowiedzi z Acceptable Ads Platform może skorzystać każdy wydawca, od tych największych aż po drobnych blogerów. W serwisie mogą oni wybrać konkretny format reklamowy i zastosować go bez trudu na własnej stronie.
Reguły platformy są takie, że 80 proc. przychodu z konkretnej reklamy otrzyma wydawca, zaś pozostałe 20 proc. trafi do pośredników, wśród których jest Adblock Plus przejmujący 6 proc. przychodów.
Adblock Plus wyjaśnia, że idea platformy nie jest sprzeczna z tym, co robił do tej pory, czyli walką z agresywnymi reklamami i blokowaniem ich na witrynach wydawców. Reklamy oferowane na nowej platformie mają być bowiem przyjazne dla użytkowników i mało intruzywne i nie przeszkadzać w żadnym wypadku w przeglądaniu konkretnej strony.
Reklamy oferowane przez Adblocka Plus będą miały też tę dodatkową zaletę, że zostaną od razu zaakceptowane przez wtyczkę i nie będą blokowane na stronach wydawców. Jednocześnie Adblock Plus podkreśla, że będzie nadal blokował w sieci wszystkie agresywne formy reklamowe pojawiające się na stronach internetowych.
Ostatnio o Adblocku Plus stało się ponownie głośno, gdy sprzeciwił się Facebookowi, który wprowadził u siebie mechanizm dezaktywujący adblockery.
Według nowego raportu przygotowanego przez IAB Polska obecnie 36 proc. polskich internautów korzysta z narzędzi do blokowania reklam na stronach, a kolejne 14 proc. planuje je zastosować w najbliższym czasie.