Reklama2013-10-23
7

Adrian Kawecki: Rynek reklamowy trendami wyprzedza to, co dzieje się w gospodarce

Adrian Kawecki, prezes Mindshare Polska i The Media Insight PolskaAdrian Kawecki, prezes Mindshare Polska i The Media Insight Polska

- Na polskim rynku reklamowym pierwsze dwa kwartały 2013 nie napawały optymizmem, ale jesienne aktywności klientów pokazują, że mamy na horyzoncie ożywienie gospodarcze - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Adrian Kawecki, prezes domu mediowego Mindshare Polska.
 

- W tym roku, podobnie, jak w 2012 sektorami o największych wydatkach na reklamę, uwzględniając internet są: telekomunikacja, handel i produkty farmaceutyczne - każdy z nich ma po ok. 11-12 proc. w całym torcie reklamowym. Stabilny, ale nadal nieduży udział mają takie branże jak AGD, odzieżowa czy turystyczna. W telewizji największym reklamowanym sektorem jest od lat branża żywnościowa, ale z roku na rok traci udział, co spowodowane jest zmniejszaniem budżetów przez takich graczy, jak Unilever czy Danone - mówi nam Adrian Kawecki.

- W najbliższym okresie można spodziewać się dalszego umacniania pozycji sektorów, w których obserwuje się silną walkę rynkową o klienta - telekomunikacji, finansów, handlu i motoryzacji. Można zaobserwować, że te potencjalnie najszybciej rosnące kategorie mają większy udział internetu w swoich wydatkach niż pozostałe branże - zauważa szef domu mediowego Mindshare Polska.

Czy rok 2013 zakończy się spadkiem na rynku reklamowym? - Pierwsze dwa kwartały tego roku niestety nie napawały optymizmem. W niektórych kategoriach spadki na reklamę były dwucyfrowe. Patrząc na aktywności jesienne klientów wydaje się, że to, co się działo w pierwszej części roku było niejako wyczekiwaniem na symptomy ożywienia gospodarczego i te zdaje się już widać na horyzoncie, gdyż marketerzy znów zaczęli planować aktywności w mediach - stwierdza Adrian Kawecki.

Z Adrianem Kaweckim, prezesem zarządu domu mediowego Mindshare Polska, rozmawiamy m.in. o najnowszych narzędziach umożliwiających mierzenie skuteczności działań reklamowych oraz o trendach panujących na światowym i polskim rynku reklamowym.

Autor:Krzysztof Lisowski

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas