Reklama2013-03-27
5

Aflofarm liderem - Orange i Unilever ostro w dół (Top 10 reklamodawców)

W lutym br. Aflofarm pozostał największym reklamodawcą, chociaż jego wydatki reklamowe (bez internetu) zmalały o 13 proc. Budżety Unilevera i PTK Centertelu spadły o 40-50 proc., za to Lidl wydał prawie o połowę więcej.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki reklamowe Aflofarmu (bez uwzględnienia internetu) w lutym br. wyniosły 87,1 mln zł, o 3,8 mln zł mniej niż miesiąc wcześniej (zobacz szczegółowe dane z tego okresu), a o 12,9 proc. mniej niż w lutym ub.r.

Podobny spadek budżetu reklamowego - dokładnie 12,3 proc. - zanotował Procter & Gamble Polska. Natomiast cennikowe wydatki Unilever Polska zmalały w skali roku aż o 40 proc., a PTK Centertelu, operatora Orange, 48,1 proc. Ta druga firma należy do Grupy TP SA, która w połowie lutego, w odpowiedzi na słabe wyniki finansowe za ub.r., zapowiedziała spore oszczędności, m.in. zwolnienie 1,7 tys. pracowników i sprzedaż portalu Wirtualna Polska (więcej na ten temat).

Wśród innych firm telekomunikacyjnych niewielkie zmiany cennikowych budżetów reklamowych zanotowały P4, operator Play (spadek o 1,5 proc.), oraz Polkomtel, operator Plusa (wzrost o 2,3 proc.). Natomiast Polska Telefonia Cyfrowa, właściciel T-Mobile i Heyah, wydała 15,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Nieco mniej wzrosły wydatki reklamowe Metro Group (do której należą sieci hipermarketów Real, Media Markt i Saturn i sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry) i Nestlé Polska - odpowiednio o 14,8 i 13,6 proc. Za to Lidl Polska cennikowo przeznaczył na reklamy aż o 46 proc. więcej niż przed rokiem.

W sumie cennikowe wydatki na reklamę w telewizji, radiu, prasie, kinach i na outdoorze wyniosły w lutym 1,708 mld zł, o 16,3 proc. więcej niż miesiąc wcześniej, a o 3,1 proc. więcej niż w lutym ub.r.

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas