Reklama2014-03-31
1

Aflofarm liderem reklamodawców, Kino Świat mocno w górę - Play w dół (TOP10)

W lutym br. cennikowo na reklamy zdecydowanie najwięcej przeznaczył Aflofarm Farmacja Polska. Wydatki Kina Świat były ponad czterokrotnie wyższe niż rok wcześniej, budżet Volkwagen Group - prawie dwa razy większy, za to niewielki spadek zanotował Play.

Cennikowe wydatki reklamowe (bez autopromocji) Aflofarm Farmacja Polska wyniosły w lutym br. 126,92 mln zł, o 39,7 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 45,5 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Przedsiębiorstwo jest niezmiennie zdecydowanie największym reklamodawcą w Polsce - w styczniu br. jego cennikowy budżet wyniósł 132,3 mln zł (zobacz szczegóły), a w całym 2013 roku - 960,5 mln zł (więcej na ten temat).

>>> 22 proc. mniej z reklam dla TVN, mocno w górę TVN7 i TVN24 (TOP 10)

Na drugie miejsce awansował dystrybutor filmowy Kino Świat, którego cennikowe wydatki w lutym wyniosły 70 mln zł, aż o 54 mln zł więcej niż rok wcześniej. Wiązało się to głównie z promocją premier kinowych filmów „Facet (nie)potrzebny od zaraz” i „72 godziny” oraz końcową częścią kampanii reklamującej „Pod mocnym aniołem”.

>>> RMF FM i Radio ZET liderami reklamy radiowej, Jedynka i Trójka z dużymi wzrostami (TOP 10)

Budżet Procter & Gamble Polska wzrósł w skali roku z 31,3 do 41,56 mln zł (33,6 proc. w górę), a USP Zdrowie - z 23,5 do 39,1 mln zł (66,3 proc. w górę). Zwiększyły się też wydatki dwóch innych koncernów z segmentu FMCG: Nestlé Polska o 6,8 mln zł, a Ferrero Polska o 6 mln zł (to 27,6 i 23,9 proc. w górę). Z kolei Lidl Polska wydał o 8,1 mln zł więcej niż rok wcześniej (32,5 proc. w górę).

>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” 20 proc. mniej z reklam, zyskały „Super Express” i „Przegląd Sportowy” (TOP 10)

Cennikowe wydatki Orange Polska były o 9,2 mln zł wyższe (34,7 proc. w górę) niż budżet PTK Centertel w lutym ub.r. (z początkiem br. Centertel i Telekomunikacja Polska połączyły się w Orange). Za to budżet P4, operatora Play, zmalał w skali roku o 1,8 mln zł (to spadek o 6,2 proc.).

Volkswagen Group Polska cennikowo przeznaczyła na reklamy o 84,6 proc. więcej niż rok wcześniej - budżet firmy wzrósł z 14,1 do 26,1 mln zł.

>>> „Wprost” i „Flesz” dużo więcej z reklam, w dół „Tele Tydzień” i „Newsweek” (TOP 10)

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas