W kwietniu br. cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu) Aflofarmu i Lidl Polska były o ponad 60 proc. wyższe niż rok wcześniej, a Kina Świat - prawie sześciokrotnie wyższe. Za to Unilever Polska i T-Mobila Polska ograniczyły wydatki prawie o połowę.
Cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia internetu) w kwietniu br. wyniosły 2,59 mld zł, o 133,4 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 5,4 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Przypomnijmy, że w I kwartale br. cennikowo nakłady reklamowe zwiększyły się w skali roku o 7,8 proc. (więcej na ten temat). Natomiast według szacunków Starlinka faktyczny wzrost całego rynku reklamowego (z uwzględnieniem internetu) wyniósł 0,9 proc. (zobacz szczegóły).
>>> TVP, TVN7 i Disney Channel więcej z reklam, ostro w dół TVN (TOP 10)
Zdecydowanie największym marketerem niezmiennie jest Aflofarm Farmacja Polska. W kwietniu br. jego cennikowe nakłady reklamowe wyniosły 111,08 mln zł, o 44,4 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 66,6 proc. w górę). O 63,7 proc. - z 27,22 mln zł do 44,56 mln zł - wzrosły wydatki Lidl Polska.
Z kolei cennikowy budżet reklamowy dystrybutora filmowego Kino Świat zwiększył się z roku na rok prawie sześciokrotnie - z 6,83 mln zł do 39,56 mln zł.
>>> 28 proc. więcej na reklamę radiową, Jedynka, Trójka i RMF FM mocno w górę (TOP 10)
Więcej niż rok wcześniej wydały również Procter & Gamble Polska - o 8,9 mln zł (25,5 proc. w górę), L’Oréal Polska - o 9,41 mln zł (wzrost o 29,7 proc.) oraz P4, operator sieci Play - o 5,16 mln zł (19,8 proc. w górę).
Pozostali operatorzy telekomunikacyjni ograniczyli swoje budżety reklamowe. Wydatki Orange Polska zmalały o 8,14 mln zł (spadek o 16,1 proc.), Polkomtela - o 3,8 mln zł (11,4 proc. w dół), a T-Mobile Polska - o 22,51 mln zł (44,2 proc. w dół).
Jeszcze większy spadek niż T-Mobile zanotował Unilever Polska, którego nakłady zmalały o 28,24 mln zł (to 47 proc. w dół).
>>> „Metro” i „Super Express” dużo więcej z reklam, „Gazeta Wyborcza” w dół (TOP 10)
Zobacz tabelę