Prasa2015-08-15
16

Agora na plusie. Przychody rosną dzięki "Wiedźminowi"

Agora w II kwartale br. zanotowała 8-proc. wzrost przychodów, głównie dzięki rosnącym wpływom z koprodukcji i dystrybucji gry „Wiedźmin 3”. Spółka zakończyła ten okres z zyskiem netto, podczas gdy rok wcześniej notowała stratę.

Przychody Agory w okresie od kwietnia do czerwca br. wyniosły 292,8 mln zł i zwiększyły się względem I kwartału ub.r. o 8,1 proc. Spółka odnotowała wzrost większości kategorii przychodów.

Przychody ze sprzedaży usług reklamowych były wyższe o 3,6 proc. i wyniosły 151,5 mln zł. Przychody ze sprzedaży wydawnictw zwiększyły się o 10,5 proc. do kwoty 35,9 mln zł, a wpływy ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym wyniosły 37,7 mln zł. Wyższa frekwencja w kinach sieci Helios przełożyła się na wyższe o 6,1 proc. przychody ze sprzedaży biletów wynoszące 26,1 mln zł.

Biorąc pod uwagę poszczególne segmenty działalności, najmocniej wzrosły przychody z segmentu film i książka, które poszły do góry o 30,9 proc. do 71,1 mln zł. Wpływ na to miały przychody z koprodukcji i dystrybucji gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”.

Nadal największe wpływy spółka miała z segmentu prasowego - wyniosły one 80,4 mln zł, o 0,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Na trzecim miejscu znalazła się reklama zewnętrzna z przychodami na poziomie 42,3 mln zł (spadek o 0,5 proc.).

Koszty operacyjne netto Agory zwiększyły się w II kwartale br. o 6,8 proc. do 289,2 mln zł. Na wzrost ten wpłynęły głównie wyższe koszty amortyzacji oraz usług obcych związane z wkładem koproducenckim w grę „Wiedźmin 3: Dziki Gon”. Na wzrost kosztów usług obcych wpłynęły również wyższe koszty usług pośrednictwa w sprzedaży reklam oraz odpłatności za kopie filmowe.

Z kolei koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wzrosły o 4 proc. w wyniku realizacji projektów rozwojowych. Koszty reprezentacji i reklamy zwiększyły się o 14,4 proc. do kwoty 20,6 mln zł, co było związane ze wzmożoną aktywnością reklamową w segmentach prasa oraz internet. Zmniejszyły się natomiast (o 7,8 proc.) koszty zużycia materiałów i energii oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów, głównie ze względu na mniejszy wolumen usług poligraficznych w technologii coldset.

Dzięki wzrostowi odnotowanemu w przypadku większości źródeł przychodów EBITDA spółki zwiększyła się w II kwartale br. o 39,8 proc. do kwoty 33,7 mln zł. Wynik operacyjny na poziomie EBIT się nie zmienił i wyniósł 3,6 mln zł.

Agora w II kwartale br. miała 3,5 mln zł zysku netto wobec 1,5 mln zł starty netto rok temu.

- Kolejny, świetny kwartał Grupy Agora, który potwierdza właściwy wybór ścieżki rozwoju naszych biznesów. Systematyczne działania wszystkich zespołów oraz udana współpraca z partnerami biznesowymi pozwalają nam nie tylko skutecznie rozwijać dotychczasowe projekty, które poprawiają rentowność, ale też odważnie rozpoczynać nowe przedsięwzięcia. Chcemy umocnić pozycję Agory na rynku telewizyjnym, dlatego weźmiemy udział w postępowaniu koncesyjnym na co najmniej 2 kanały telewizyjne dostępne na MUX-8. A dodatkowo jeszcze w tym roku uruchomimy serwis biznesowo-technologiczny na licencji Business Insider i będziemy dalej zwiększać skalę naszej działalności radiowej - komentuje Bartosz Hojka, prezes Agory.

Autor:PP

Więcej informacji:Agora, wyniki finansowe, Bartosz Hojka

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas