Prasa2003-02-18
0

Agora ujawnia swoje wyniki finansowe

Wyniki za rok 2002 czyli niższe zyski, wyższe przychody

W poniedziałek Agora zaprezentowała swoje wyniki finansowe za 2002. Oto najważniejsze dane:

  • całkowite przychody grupy Agory wzrosły o 1,1% a marża EBITDA osiągnęła 23,9%.
  • przychody segmentu prasy codziennej Agory wyniosły 675,1 mln zł., a marża EBITDA osiągnęła poziom 30,1%.
  • na rynku radiowym przychody ze sprzedaży reklam wzrosły o 17,2% do 40,8 mln zł, podczas gdy wydatki na reklamę radiową spadły o 2,8%, w tym w radiach lokalnych o 13,8%.
  • W 2002 r. Agora wygenerowała 187,5 mln zł z działalności operacyjnej. Na koniec roku Grupa dysponowała 49,5 mln zł wolnej gotówki oraz pociągnęła 139,5 mln zł kredytu z dostępnej linii kredytowej w wysokości 500 mln zł.

    Wyniki finansowe* ( skonsolidowane za I-XII 2002 r)
    Zobacz tabelę zakończenia prac nad ustawą.

    Prezes Wanda Rapaczyński komentuje:

    Od dwóch lat trwa głęboka recesja na rynku reklamy. W tym czasie polskie media musiały zmierzyć się z 16% spadkiem wydatków reklamowych. Wydatki na reklamę w prasie codziennej spadły jeszcze bardziej - o przeszło 30 %. Ale daliśmy sobie radę: "Gazeta Wyborcza" umocniła swoją pozycję rynkową i wypracowała ponad 30% marżę EBITDA, wysokie przychody osiągnęła grupa radiowa. Jednocześnie zrealizowaliśmy ważną część strategii rozwoju: mamy 16 magazynów i AMS, zainwestowaliśmy w kolejne radiostacje. Teraz pracujemy nad restrukturyzacją przejętych przedsięwzięć. Będziemy gotowi, aby w pełni wykorzystać odbicie rynku. Naszym zdaniem nie nastąpi ono w tym roku.
  • Autor:

    KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

    NAJPOPULARNIEJSZE

    <WRÓĆ NAPRACA
    PracaStartTylko u nas