Prasa2015-05-11
7

Agora ze wzrostem przychodów i 1,3 mln zł zysku w I kwartale br.

Agora w I kwartale br. zanotowała 11-proc. wzrost przychodów, głównie dzięki rosnącym wpływom z kin i działalności filmowej. Spółce udało się też znacznie zmniejszyć stratę przypadającą akcjonariuszom jednostki dominującej.

Przychody Agory w I kwartale 2015 toku wyniosły 282,8 mln zł i wzrosły w porównaniu z I kwartału 2014 roku o 11,3 proc. Grupa odnotowała wzrost większości kategorii przychodów. Największy wpływ na to miała wyższa niż rynkowa frekwencja w kinach sieci Helios. Przełożyła się ona na wyższe o 22,7 proc. wpływy ze sprzedaży biletów wynoszące 50,9 mln zł.

Dodatkowo, pozytywny wpływ na poziom przychodów Grupy miała działalność filmowa, której wpływy wyniosły 8,4 mln zł. To ona wraz z przychodami ze sprzedaży barowej odpowiada za wzrost przychodów z pozostałej sprzedaży do 39,7 mln zł.

Przychody ze sprzedaży usług reklamowych były w I kwartale br. wyższe o 4,1 proc. i wyniosły 115,5 mln zł. Wpływy ze sprzedaży wydawnictw zwiększyły się o 13,6 proc. do kwoty 37,6 mln zł, a przychody ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym wyniosły 39,1 mln zł i były nieznacznie niższe.

Koszty operacyjne netto Agory zwiększyły się o 6,3 proc. do 280,3 mln zł. Na wzrost ten wpłynęły wyższe o 11,3 proc. koszty usług obcych związane z prowadzoną działalnością filmową, odpłatnościami za kopie filmowe oraz usługami pośrednictwa w sprzedaży reklam.

Koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wzrosły o 4,9 proc. w wyniku realizacji projektów rozwojowych w Grupie. Koszty reprezentacji i reklamy zwiększyły się o 43,2 proc. do kwoty 18,9 mln zł, co - jak podano w komunikacie - było związane ze wzmożoną aktywnością reklamową w segmentach Film i Książka, Prasa oraz Internet.

Zmniejszyły się natomiast (o 6,7 proc.) koszty zużycia materiałów i energii oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów głównie ze względu na niższe koszty materiałów produkcyjnych oraz mniejszy wolumen usług poligraficznych w technologii coldset.

Dzięki wzrostowi przychodów EBITDA Grupy wzrosła z 14,2 mln zł do 25,9 mln zł. Wynik operacyjny na poziomie EBIT też się poprawił i wyniósł 2,5 mln zł (rok wcześniej spółka miała 9,6 mln zł starty na tym poziomie).

Agora w I kwartale br. miała 1,3 mln zł zysku netto wobec 8,9 mln zł starty netto rok temu. Medialna spółka odnotowała jednak stratę netto przypadającą na akcjonariuszy jednostki dominującej w wysokości 0,2 mln zł (rok wcześniej 9,6 mln zł).

- W pierwszym kwartale 2015 r. udało nam się utrzymać dwucyfrowe tempo wzrostu przychodów. Co jeszcze istotniejsze, Grupa odnotowała poprawę wyników operacyjnych na wszystkich poziomach oraz zysk netto. Ten sukces to bez wątpienia zasługa rekordowej frekwencji w kinach sieci Helios oraz dynamicznie rozwijającej się działalności filmowej w ramach segmentu Film i Książka. Jestem też bardzo zadowolony, że udaje nam się kolejny kwartał z rzędu zwiększać zarówno przychody ze sprzedaży wydawnictw, jak i przychody reklamowe Grupy - komentuje Bartosz Hojka, prezes Agory.
 

 

Autor:PP

Więcej informacji:Agora, Bartosz Hojka, wyniki finansowe

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas