Produkująca gry mobilne firma Aidem Media (33,3 proc. jej udziałów należy do ATM Grupy) za swoje nowe udziały kupiła brytyjską spółkę BoomBit Games. Planuje zmienić nazwę na BoomBit i w drugiej połowie br. wejść na warszawską giełdę.
BoomBit Games, tak samo jak Aidem Media, tworzy gry mobilne (na platformy iOS i Android). Firmy od kilku lat współpracowały ze sobą, przygotowały razem kilkanaście gier. Oferowane są one w modelu free-to-play (za darmo, z możliwymi płatnymi opcjami).
- Ze strategicznego punktu widzenia przejęcie BoomBit Games to kluczowy moment w rozwoju naszej spółki. Połączenie doświadczenia oraz kompetencji obu podmiotów wprowadza nas do pierwszej ligi światowych producentów gier mobilnych. Postanowiliśmy zmienić nazwę Aidem Media na BoomBit - opisuje Karolina Szablewska-Olejarz, prezes Aidem Media. - Współpraca z Aidem Media od początku układała się doskonale. Po połączeniu sił znajdujemy się w światowej czołówce twórców gier mobilnych. Sukcesy, które osiągnęły wspólnie stworzone przez nas tytuły pokazały, jak duży mamy potencjał i że kierunek, w którym zmierzamy, jest słuszny - dodaje Hannibal Soare, prezes BoomBit Games.
Na potrzeby tej akwizycji Aidem Media wyemitowała 20 tys. swoich nowych udziałów, podwyższając kapitał zakładowy z 4 do 6 mln zł. Za te udziały przejęła 100 proc. udziałów BoomBit Games, których wartość zbywczą określono na 44,89 mln zł.
W efekcie podwyższenia kapitału Aidem Media, zmalał w nim udział firmy producenckiej ATM Grupa - z 50 do 33,3 proc.
Aidem Media po zmianie nazwy na BoomBit planuje wejść w drugiej połowie br. na warszawską giełdę. Będzie przy tym współpracował z domem maklerskim Vestor i kancelarią SSW Pragmatic Solutions.