Według agencji Bloomberg główni akcjonariusze Allegro znów wystawiają pakiet jego walorów na sprzedaż. Tym razem to 42 mln akcji, przy obecnym kursie wycenianych na 1,3 mld zł.
Z informacji Bloomberga wynika, że fundusze Cidinan i Mepinan w ramach przyspieszonej budowy księgi popytu zaoferowali łącznie 42 mln akcji Allegro. W budowie księgi biorą udział BofA Securities, Barclays i PKO BP.
Nie wiadomo, jaką cenę uzyskają sprzedający. Na koniec czwartkowej sesji giełdowej za akcję Allegro płacono 31,025 zł, przy takim kursie 42 mln walorów jest warte 1,304 mld zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe walory spółki należące do funduszy Cidinan i Mepinan mają zostać objęte zakazem sprzedaży przez 90 dni, tak samo jak te posiadane przez fundusz Permira VI.
Allegro wyceniane na 33 mld zł
Cidinan i Mepinan są największymi akcjonariuszami Allegro. Każdy z tych funduszy ma 262,93 mln walorów spółki (to 14,88 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu), przy obecnym kursie wartych 8,16 mld zł. Natomiast do Permira VI należy 58,43 mln akcji (5,53 proc. kapitału i głosów).
Kapitalizacja Allegro przy kursie z zamknięcia czwartkowej sesji sięga 32,8 mld zł. Od początku stycznia br. akcje spółki zdrożały o 23,5 proc., a przez minione 12 miesięcy - o 49 proc.
W drugiej połowie czerwca br. Cidinan, Mepinan i Permira VI sprzedały łącznie ok. 53 mln walorów po 32,25 zł za sztukę.
Grupa Allegro, do której oprócz Allegro należą m.in. eBilet, Ceneo i przejęte wiosną ub.r. Mall Group i WE|DO, w drugim kwartale br. przy wzroście przychodów o 8,5 proc. do 2,4 mld zł poprawiła rentowność netto z 63,5 mln zł straty do 119 mld zł zysku.
Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. W lipcu br. zanotowało 18,79 mln użytkowników, 63,48 proc. zasięgu oraz godzinę, 45 minut i 45 sekund średniego czasu korzystania (według badania Mediapanel).
Na platformach grupy Allegro w zeszłym kwartale zakupy zrobiło 18,5 mln użytkowników, o 36,6 proc. więcej niż przed rokiem. W Polsce liczba aktywnych kupujących zwiększyła się z 13,6 do 14,3 mln, do tego doszło 4,3 mln za granicą. Łączna wartość sprzedanych produktów sięgnęła 14,23 mld zł (10,3 proc. w górę rok do roku), a w przeliczeniu na kupującego - 3,03 tys. zł.