Internet 2022-01-05
0

Allegro ma już ponad tysiąc automatów paczkowych

Automat paczkowy Allegro Automat paczkowy Allegro

Liczba automatów paczkowych należących do Allegro, w oparciu o które firma oferuje własną usługę One Box by Allegro, przekroczyła tysiąc. W 2022 roku ma ich przybyć 2 tysiące.

Informacje o aktualnej liczbie automatów paczkowych Allegro podał rzecznik prasowy firmy Marcin Gruszka.

Pilotaż własnej sieci automatów Allegro przeprowadziło na przełomie 2020 i 2021 roku. W marcu ub.r. zawarło umowę ze spółką Modern – Expo odpowiadającą za dostarczenie urządzeń. Zapowiadało wtedy, że do końca roku będzie mieć 1,5 tys. maszyn.

- Już teraz ok. 80% przesyłek trafia do klienta w ciągu 1-2 dni od zamówienia. Mamy ambicję, żeby dostawy te były jeszcze szybsze, tańsze i wygodniejsze. Dlatego postanowiliśmy zainwestować we własną sieć automatów paczkowych, jako uzupełnienie sieci ok 30 tys. punktów odbioru i automatów dostępnych już na Allegro - uzasadniał wtedy Grzegorz Czapski dyrektor ds. rozwoju w Allegro.

 

One Box by Allegro ruszyło w listopadzie

Na początku listopada oddanych do użytku było 600 automatów, a Allegro uruchomiło opartą na nich usługę logistyczną One Box by Allegro. Na początek udostępniono ją użytkownikom z Warszawy, Łodzi, Katowic, Wrocławia i Torunia.

W połowie grudniu usługa pojawiła się w kolejnych ośmiu miastach: Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Bydgoszczy, Krakowie i Katowicach. Równocześnie Allegro poinformowało, że podpisało umowy dotyczące instalowania automatów na stacjach Shell i przy sklepach Stokrotka.

Według mapy udostępnianej na Allegro najwięcej automatów jest obecnie w Warszawie i okolicach - ok. 150. Pełna lista i mapa automatów paczkowych Allegro jest dostępna pod tym linkiem.

Firma podkreśla, że jej automaty są zbudowane do 90 proc. z recyklingowanego drewna, a zasilane energią pochodzącą z odnawialnych źródeł.

Jak odbierać zakupy w automatach Allegro

Do odbierania zakupów z automatów Allegro służy aplikacja mobilna platformy. W tej aplikacji kupujący oprócz robienia zakupów i sprawdzania statusów przesyłek będą otrzymywać informacje, które kupione produkty oczekują już w automacie.

Skrytki z produktami w automatach są otwierane jednym kliknięciem w aplikacji. Dzięki specjalnej animacji świetlnej odbierający mają łatwiej znajdować odpowiednią skrytkę.

Allegro zapowiada, że wkrótce, na etapie zakupów, możliwe będzie również wskazanie preferowanej wysokości skrytki, w której kurier umieści przesyłkę. Celem jest ułatwienie odbioru osobom niskim lub poruszającym się na wózkach. Partnerem logistycznym usługi One Box by Allegro jest UPS.

 

- Allegrowicze uwielbiają osobiście odbierać przesyłki z punktów i automatów paczkowych i chcemy, żeby proces ten był jeszcze szybszy i wygodniejszy. Dlatego uzupełniamy największą w Polsce, liczącą ponad 45 tys. sieć punktów i automatów dostępną na Allegro o własne lokalizacje, gdzie wkrótce przesyłki będą dostarczane także w dniu zamówienia - zapowiadał Francois Nuyts, prezes Allegro.

Allegro promuje Smarta!, kupi Mall Group za 881 mln euro

Na początku listopada Allegro podpisało umowę przejęcia 100 proc. udziałów platformy e-commerce Mall Group i firmy logistycznej WE|DO działających m.in. w Czechach i na Słowacji. Zapłaci 881 mln euro, częściowo swoimi akcjami.

Od początku lutego sprzedawców będą obowiązywały nowe stawki za przesyłki zakupów w ramach Allegro Smart! Znacznie więcej niż teraz będą płacili za dostawy zamówień o wartości od 80 zł. Natomiast dolny limit wartości zamówienia, przy którym kupujący może skorzystać z Allegro Smart! przy dostawie kurierskiej, na stałe obniżono z 80 do 40 zł.

Firma Allegro, do której należą też porównywarka Ceneo i spółka eBilet Polska, w trzecim kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów o 32,9 proc. do 1,23 mld zł i wyniku netto ze 131,7 mln zł straty do 324,4 mln zł zysku. Na platformach firmy jest 13,3 mln aktywnych kupujących, wartość średnich zakupów realizowanych przez każdego zwiększyła się o 24,5 proc.

Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce - według badania Mediapanel w listopadzie ub.r. zanotowało, jako serwis www i aplikacja mobilna, 21,79 mln użytkowników i 73,01 proc. zasięgu. Zajmujący drugą pozycję Aliexpress przyciągnął 13,07 mln polskich internautów.

Autor: tw

Więcej informacji: Allegro, automaty paczkowe, e-commerce

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas