Internet2021-11-13
2

Allegro ma dwa razy więcej użytkowników niż Aliexpress. Amazon poza TOP10, mocno w górę e-apteki DOZ i Gemini

Zdecydowanie najpopularniejszą platformą e-commerce pozostaje Allegro, ma prawie dwa razy więcej niż zajmujący drugą pozycję Aliexpress. Duże wzrosty osiągnęły apteki internetowe DOZ i Gemini, a Amazon pozostaje poza czołową dziesiątką.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Allegro, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 20,4 mln użytkowników, czyli 69,96 proc. wszystkich polskich internautów.

Chiński Aliexpress zanotował 10,46 mln polskich użytkowników i 35,87 proc. zasięgu. W połowie października koncern zapowiedział, że niebawem uruchomi w Polsce centrum logistyczne, żeby dostarczać zakupy w ciągu trzech dni.

Po dwa elektromarkety i e-apteki

Kolejne pozycje w rankingu zajmują sklepy internetowe dwóch sieci marketów ze sprzętem RTV i AGD. Serwis Mediaexpert.pl miał 9,54 mln użytkowników i 32,71 proc. zasięgu, a Euro.com.pl - 7,9 mln użytkowników i 27,09 proc. zasięgu.

W czołowej dziesiątce są też dwie apteki internetowe. DOZ.pl zanotowała 6,33 mln internautów i 21,7 proc. zasięgu, a Aptekagemini.pl - 5,19 mln użytkowników i 17,8 proc. zasięgu.

Platformę Empiku odwiedziło 7,45 mln internautów, co dało 25,56 proc. zasięgu. E-sklep sieci drogerii Rossmann zanotował 6,7 mln użytkowników i 22,99 proc. zasięgu, platforma odzieżowa Vinted - 6,62 mln odwiedzających i 22,71 proc. zasięgu, a platforma Castoramy - 5,12 mln użytkowników i 17,55 proc. zasięgu.

Zdecydowanie poza pierwszą dziesiątką pozostaje natomiast Amazon, którego polska wersja w pełni została uruchomiona w marcu br. We wrześniu miała 2,76 mln użytkowników, wobec 2,78 mln w sierpniu. W połowie października Amazon uruchomił w naszym kraju swoją usługę subskrypcyjną Prime obejmującą niemilimitowane dostawy zakupów i platformę Prime Video.

Miesiąc do miesiąca Allegro zyskało 56,5 tys. użytkowników, co oznacza wzrost o 0,3 proc. Za to na Aliexpress liczba polskich internautów zmalała o 588,2 tys. (czyli 5,3 proc.).

W rankingu spadki zanotowały jeszcze tylko platformy Rossmanna i Castoramy. Na pierwszej ubyło 451,8 tys. odwiedzających (to 6,3 proc. w dół), a na drugiej - 97,7 tys. (1,9 proc.).

Za to najbardziej zwiększyły się wyniki platformy DOZ (o 562,6 tys. użytkowników, czyli 9,8 proc.) oraz Aptekagemini.pl (o 754,8 tys. internautów, 17 proc.).

Mediaexpert.pl zyskał 144,3 tys. użytkowników (1,5 proc.), Euro.com.pl - 80,5 tys. (1 proc.), a platforma Empiku - 139,3 tys. (1,9 proc.). Natomiast Vinted osiągnęło wzrost liczby internautów o 110 tys. (1,7 proc.).

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas