Badania2016-12-12
4

Allegro.pl najpopularniejszym serwisem zakupowym w Polsce. Już 3 mln odwiedza Aliexpress (Top 10)

Najpopularniejszym serwisem zakupowym w Polsce jest Allegro.pl, który dociera do 61 proc. ogółu internautów. Drugi w rankingu jest Ceneo.pl (35 proc.), a trzeci Euro.com.pl (17 proc.) - wynika z analizy Gemiusa.

Liderem rankingu popularności serwisów e-commerce w Polsce jest Allegro.pl. Miesięcznie portal ten odwiedza blisko 16 mln użytkowników sieci (61 proc. zasięgu wśród internautów). Na drugim miejscu zestawienia uplasowała się porównywarka cen Ceneo.pl z 9,2 mln internautów (35 proc.). Ostatnie miejsce na podium zajmuje sklep online ze sprzętem elektronicznym Euro.com.pl, należący do sieci RTV Euro AGD - 4,3 mln (17 proc).

Kolejne miejsca w rankingu Top 10 zajęły Mediaexpert.pl - 4,2 mln użytkowników (16 proc. zasięgu), Zalando.pl - 4,1 mln (16 proc.), Empik.com - 4 mln (15 proc.), Domodi.pl - 3,6 mln (14 proc.), Aliexpress.com - 3,1 mln (12 proc.), Allani.pl - 2,9 mln (11 proc.) oraz Skapiec.pl - 2,9 mln (11 proc.).

Osoby przeglądające strony internetowe sklepów za pomocą urządzeń mobilnych stosunkowo chętniej niż użytkownicy komputerów osobistych odwiedzają te z ofertą modową. Domodi.pl zajmuje 4. miejsce w rankingu Top 10 odwiedzanych za pomocą smartfonów i tabletów, podczas gdy w zestawieniu na PC uplasował się na 7. pozycji, Zalando.pl - 5. miejsce w zestawieniu na małych ekranach, 6. miejsce na PC, Allani.pl - 9. miejsce na urządzeniach mobilnych, 10. miejsce na PC.

W zestawieniu Top 10 stron internetowych sklepów odwiedzanych przez mobilnych e-konsumentów znalazł się także Smyk.pl sprzedający zabawki i produkty dla dzieci. Adres ten nie pojawia się w rankingu Top 10 serwisów e-commerce odwiedzanych za pośrednictwem komputerów.

Rynek e-commerce w Polsce miesięcznie gromadzi ponad 22,6 mln użytkowników sieci, co stanowi ponad 86 proc. wszystkich internautów (źródło: badanie Gemius/PBI). Ponad połowa osób surfuje po serwisach e-commerce korzystając z urządzeń mobilnych (53 proc.), ale większość internautów nadal korzysta w tym celu z komputerów osobistych (73 proc.).

Autor:km

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas