Internet 2018-11-22
6

Allegro podwyższa dodatkową prowizję przy sprzedaży w wyróżnionych ofertach

Na platformie Allegro wprowadzono wyższą stawkę dodatkowej prowizji pobieranej przy sprzedaży produktów z wyróżnionych ofert. Dodatkowo opłata poszła w górę z 25 do 40 proc. standardowej prowizji.

Dodatkowa prowizja ze sprzedaży jest pobierana przy ofertach z aktywną opcją Wyróżnienie lub pakietem Wyróżnienie + Pogrubienie + Podświetlenie. Do tej pory wynosiła 25 proc. standardowej prowizji w danej kategorii, natomiast od środy podwyższono ją do 40 proc.

Jak to wygląda w praktyce? Jeśli w kategorii z prowizją wynoszącą 6 proc. sprzedano produkt za 100 zł, to przy wyróżnionej ofercie oprócz 6 proc. prowizji płacono jeszcze 25 proc. tej stawki, czyli 1,50 zł. Teraz dodatkowa prowizja wynosi 40 proc., czyli w tym przypadku 2,40 zł.

To kolejna podwyżka prowizji na Allegro. Pod koniec października w kategorii produktów spożywczych stawka prowizji wzrosła z 8 do 9 proc., a w podkategorii rowerów - z 5 do 6 proc., zmieniono też prowizje w kilku innych podkategoriach.

Według badania Gemius/PBI w październiku br. serwis Allegro.pl zanotował 17 mln realnych użytkowników i 1,26 mld odsłon, a aplikacja mobilna Allegro - 3,01 mln użytkowników.

Według sprawozdań złożonych w KRS od końca lipca 2016 roku do końca ub.r. Allegro miało 1,59 mld zł wpływów ze sprzedaży (w tym 98,9 mln zł z reklam), 242,2 mln zł zysku operacyjnego i 118,1 mln zł straty netto. Firma ma 4,1 mld zł zadłużenia wobec swojego nowego właściciela, pracuje w niej 1,4 tys. osób.

Autor: tw

Więcej informacji: Allegro, prowizja

KOMENTARZE (6) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas