Internet2018-12-06
6

Allegro inwestuje w eBilet Polska, będzie sprzedawać bilety na koncerty i mecze

Allegro zawarło umowę inwestycyjną z eBilet Polska, właścicielem platformy sprzedażowej eBilet.pl. Na mocy porozumienia na Allegro pojawią się oferty z biletami na koncerty oraz inne imprezy rozrywkowe, kulturalne i sportowe, a użytkownicy eBilet.pl będą mogli korzystać z programu Allegro Smart!.

W komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl nie podano, jaką część udziałów eBilet Polska przejmie Allegro. Zaznaczono natomiast, że na transakcję musi zgodzić się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, co wskazuje, że umowa dotyczy ponad 50 proc. udziałów eBilet Polska.

W ramach współpracy na Allegro pojawią się bilety z oferty eBilet Polska. Ponadto do zespołu Grupy Allegro dołączą menedżerowie z przejmowanej firmy.

- Dzięki współpracy Allegro i eBilet.pl bilety na tysiące wspaniałych występów, koncertów i innych wydarzeń będą dostępne dla klientów Allegro na wyciągnięcie ręki. Imprezy kulturalne i rozrywkowe są częścią bardzo atrakcyjnego i dynamicznie rozwijającego się rynku w Polsce. Zainteresowanie klientów Allegro takimi wydarzeniami także rośnie. Internetowa sprzedaż biletów na imprezy rozrywkowe w Polsce jest warta ponad 700 milionów złotych i rośnie o około 20 proc. rocznie. Wspólnie z eBilet.pl chcemy zająć istotną pozycję w tej kategorii - uzasadnia Francois Nuyts.

- Spodziewamy się znacznego wzrostu sprzedaży dzięki dotarciu z naszą ofertą do klientów Allegro. Dotyczy to nie tylko dużych, ale także mniejszych miast. Z kolei klienci eBilet.pl otrzymają szeroką gamę produktów i usług dostępnych na Allegro, choćby takich jak Allegro Smart! - zapowiada Marcin Matuszewski, prezes eBilet Polska.

- Naszym celem jest zaoferowanie klientom w Polsce jednego miejsca, w którym będą mogli inspirować się i planować czas wolny. Jednocześnie organizatorom wydarzeń i imprez zaproponujemy nowe, ekskluzywne narzędzia, pozwalające dotrzeć do szerokiej publiczności. Dzięki naszej współpracy klienci Allegro i eBilet.pl będą mieli jeszcze lepszy dostęp zarówno do wydarzeń ogólnopolskich, jak i lokalnych - wylicza Marcin Matuszewski.

eBilet Polska ze wzrostem wpływów i konkurencji

Firma eBilet Polska prowadzi sprzedaż biletów na koncerty, wydarzenia sportowe, kulturalne i muzyczne. Oferuje je w swoim serwisie eBilet.pl, a także za pośrednictwem stacjonarnych punktów sprzedaży (m.in. Empik i Media Markt) oraz innych witryn internetowych.

Spółka zapewnia kompleksową obsługę transakcji internetowych związanych ze sprzedażą biletów i obsługą klienta, a także działania z zakresu marketingu, logistyki oraz obsługi imprez.

W ub.r. eBilet Polska zanotował wzrost wpływów sprzedażowych o 10,3 proc. do 150,19 mln zł oraz 1,23 mln zł zysku netto (wobec 870,5 tys. zł zysku rok wcześniej).

W sprawozdaniu z działalności złożonym w KRS zarząd firmy wśród czynników ryzyka podał rosnącą konkurencję. Zwrócono uwagę, że od 2014 roku jest obecny w Polsce koncern biletowy Ticketmaster (powiązany kapitałowo z Live Nation), który w ub.r. przejął trzecią pod względem wielkości spółkę na naszym rynku biletowym spółkę Ticketpro. Ponadto powstało wiele małych firm biletowych obsługujących sprzedaż biletów na mniejsze wydarzenia.

Allegro z nowym właścicielem i prezesem

Jesienią 2016 roku ogłoszono, że Grupa Allegro (należą do niej platformy Allegro.pl i Ceneo.pl) zostanie kupiona od koncernu Naspers przez fundusze inwestycyjne Cinven, Permira i Mid Europa. Transakcję, o wartości 3,25 mld dolarów, sfinalizowano na początku ub.r.

Według sprawozdań złożonych w KRS, od końca lipca 2016 roku do końca ub.r. Allegro miało 1,59 mld zł wpływów ze sprzedaży (w tym 98,9 mln zł z reklam), 242,2 mln zł zysku operacyjnego i 118,1 mln zł straty netto. Firma ma 4,1 mld zł zadłużenia wobec swojego właściciela, pracuje w niej 1,4 tys. osób.

Od początku sierpnia br. prezesem Allegro jest Francois Nuyts, poprzednio związany z Amazonem. Zastąpił na tym stanowisku Przemysława Budkowskiego.

W październiku br. serwis Allegro.pl zanotował 17 mln realnych użytkowników i 1,26 mld odsłon, a aplikacja mobilna Allegro - 3,01 mln użytkowników (według badania Gemius/PBI).

Autor:tw

Więcej informacji:Allegro, eBilet, e-commerce, Francois Nuyts

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas